تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۴۱۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لایروبی رودخانه کارون آغاز شده است
 معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در خصوص لایروبی و نی زدایی رودخانه کارون، گفت: مقرر شده بود کار نی ز دایی را سازمان آب و برق خوزستان و شهرداری اهواز با کمک استانداری خوزستان انجام دهند اما تنها دستگاهی که اعتبار را تامین و پرداخت کرد، سازمان آب و برق خوزستان بود. 
 
هوشنگ حسونی‌زاده در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (15 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص موضوع امکان‌سنجی انتقال و تصفیه فاضلاب‌های شرق و غرب اهواز به تاسیسات تصفیه‌خانه‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: در جلسه قبل طرحی مبنی بر اینکه شرکت توسعه نیشکر مایل است در بحث ساماندهی فاضلاب اهواز کمک کند، ارائه شد. همه از این طرح استقبال کردند اما طرحی که تعریف شد پیچیده است و به نوعی سیستم مطالعات را به هم می‌زند. 
 
وی افزود: با توجه به اینکه اهواز مناطق زیادی دارد که فاضلاب در آنجا به صورت جاری در خیابان‌ها وجود دارد، پیشنهاد دادیم که دو منطقه‌ از اهواز و کارون که در نزدیکی شرکت توسعه نیشکر هستند انتخاب شود تا در این محدوده کار کنند. 
 
حسونی‌زاده ادامه داد: بنابراین طبق قانون، از سوی وزارت نیرو به ازای هر میزان فاضلاب تصفیه شده به شرکت توسعه نیشکر آب خام تحویل داده می‌شود. 
 
معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر شرکت توسعه نیشکر حرفش را پس گرفته است و راضی به سرمایه‌گذاری در این طرح نیست. 
 
وی همچنین در خصوص لایروبی و نی زدایی رودخانه کارون، بیان کرد: قانون به طور شفاف مسئولیتها در حوزه شهرها را بیان کرده است. مقرر شده بود کار نی ز دایی را سازمان آب و برق خوزستان و شهرداری اهواز با کمک استانداری خوزستان انجام دهند اما تنها دستگاهی که اعتبار را تامین و پرداخت کرد، سازمان آب و برق خوزستان بود. 
 
حسونی‌زاده افزود: پس از آن مجددا جلسه ای تشکیل شد و شهردار سابق اهواز مجددا موضوع را به قانون حواله داد. بنابراین باید دستگاههای نظارتی وضعیت را بررسی کنند و تقسیم کار انجام شود تا هر دستگاه وظایف خود را انجام دهد. 
 
وی گفت: در حال حاضر کار لایروبی رودخانه کارون را آغاز کرده ایم و رسوبات در حال جمع آوری است اما انتظار همکاری در این زمینه داریم. 
 
معاون مطالعات پایه و طرحهای جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: اکنون که اعتباری وجود ندارد، باید از امکانات موجود یکدیگر استفاده کنیم تا حداقل اهواز از وضعیت پس از سیلاب خارج شود.
حسونی زاده عنوان کرد: همچنین لایروبی کارون طرح مصوبی دارد که فازبندی و اولویت آن مشخص شده است و پیگیر آن هستیم. همچنین پیگیر موضوع لغو مصوبه اعتبار طرح احیا (علاج بخشی) رودخانه کارون هستیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار