تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری تحقق تعهدات مجموعه‌های داخلی و خارجی پس از سیل در خوزستان
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از پیگیری تحقق تعهدات مجموعه‌های داخلی و خارجی پس از سیل در استان خوزستان خبر داد. 
   دکتر علی خدادادی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به فعالیتهای اخیر هلال احمر خوزستان اظهار کرد: اجرای طرح فطرانه و ارائه خدمات روانشناختی در مناطق سیل زده خوزستان از برنامه های پساسیل هلال احمر بوده است. 
 
وی با بیان اینکه توانمندسازی اقشار آسیب پذیر یکی از اولویتهای اصلی هلال احمر خوزستان است، افزود: پس از اجرای موفق طرح فطرانه و ارائه خدمات روانشناختی در مناطق سیل زده، پیگیر تحقق تعهدات مجموعه های داخلی و خارجی در استان هستیم. 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر فعالیتهای ذاتی خود در استان، برنامه های دیگری از قبیل محرومیت زدایی را با توجه به محرومیت مفرط و با ایجاد مرکز مدیریت حرکتهای جهادی و بشردوستانه دنبال کرده است. 
 
خدادادی ادامه داد: یکی از کارهای مهم ما، حساس سازی مرکز در خصوص محرومیتهای موجود در استان خوزستان بوده است. خوشبختانه هم در ارائه خدمات و هم در رفع محرومیت با تعاملی که با مجموعه های مختلف از جمله سپاه داشته ایم، توانسته ایم با هدایت تیمهای جهادی، اثربخشی این برنامه ها را افزایش دهیم. 
 
وی تصریح کرد: با پتانسیلی که در این مجموعه وجود دارد، با وجود امدادگران ایثارگر، خیرین، داوطلبان و جوانانی که بدون هیچ چشمداشتی فعالیت می کنند، با تعاملی سازنده با دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و اداره ورزش و جوانان توانستیم در سیل اخیر، بخشی از مشکلاتی را که مردم با آنها مواجه بودند، مرتفع کنیم. 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: انسجام، وحدت ملی و خنثی سازی توطئه های دشمنان به عنوان دستاوردهای مهم سیل در استان محسوب می شود. مردم سراسر کشور بودند که در کنار ما با حمایتهای بی شائبه توانستند مرهمی را بر زخم‌های آسیب دیدگان از سیل گذاشته و از آلام آنها بکاهند. 
 
وی گفت: اجرای برنامه های مشاوره و حمایتهای روانی و اجتماعی، پیگیری اجرای کمکها و حمایتهای خارجی و اختصاص سبدهای کالای خانگی از سوی مرکز از برنامه های دیگر این جمعیت محسوب می شود. همچنین طرحهای دانش آموز آماده در روزهای سخت(دادرس) و خانواده آماده در مخاطرات(خادم) از جمله برنامه های این جمعیت در حوزه پیشگیری و آمادگی بخ شمار می روند که در حال اجرا در جامعه هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار