تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۸۴۱۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌یابی دو تیم خوزستانی به مرحله کشوری المپیاد "دادرس"
 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان از راه‌یابی تیم‌های دادرس اندیمشک و اهواز به مرحله کشوری خبر داد.

علی پهلوان  اظهار کرد: تیم‌های برتر مرحله استانی هفتمین المپیاد آماده در بخش پسران با حضور فرمانده قرارگاه کربلا، معاون آموزش و پرورش خوزستان، مدیرعامل هلال احمر خوزستان و نماینده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در اردوگاه تربیتی دهکده حمیدیه معرفی و تجلیل شدند.
وی با اشاره به پایان هفتمین مرحله طرح ملی دادرس افزود: با توجه به تعدد نواحی آموزشی در آموزش و پرورش، بعد از برگزاری مرحله شهرستانی، آزمون کتبی مرحله استانی در هر شهرستان برگزار شد تا پذیرفته‌شدگان به مرحله عملی راه یابند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: 11 تیم 14 نفره در بخش پسران و 16 تیم 14 نفره در بخش دختران در فضایی پرشور و انرژی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان، تیم‌های منتخب شهرستان‌های اندیمشک در بخش پسران و اهواز در بخش دختران با کسب مقام نخست به مرحله کشوری راه یافتند.

پهلوان بیان کرد: آزمون‌های مرحله استانی المپیاد آماده در استان خوزستان در رشته‌های اطفای حریق، چادرزنی، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، خونریزی و پانسمان و بانداژ برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به انجام آزمون کتبی پیش از موعد، همسان‌سازی و هم‌ترازی معلومات امدادی که در اجرای مرحله شهرستانی انجام شد، شاهد رقابتی تنگاتنگ بودیم و این نشان‌دهنده سطح بالای آمادگی در سطح شهرستان‌های استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: طرح ملی دادرس با همکاری مشترک جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش که در استان‌ها با محوریت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت پرورشی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری طرح ملی دادرس توانمندسازی جامعه در زمان بروز بلایا و حوادث است تا فرزندان ما بتوانند نقش مداخله‌گرانه بیشتری را در جامعه داشته باشند و در آینده خود را موظف به کمک به حادثه‌دیدگان در زمان بروز اتفاقات بدانند و این هم‌افزایی باعث کاهش آسیب می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار