تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۱۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات کالا از بندر خرمشهر ۵۶ درصد افزایش یافت
 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صادارت کالا از بندر خرمشهر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۵۶ درصدی داشته است.

  نوراله اسعدی روز یکشنبه اظهار داشت: از فروردین تاکنون بارگیری ۵۷۱ هزار و ۴۶۲ تن کالا در بندر خرمشهربه ثبت رسیده است.که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

وی در ادامه حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی این مدت را ۶۰۷ هزار و ۷۴۰ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی این مدت تردد بیش از ۳۴ هزار و ۷۵۳ دستگاه کامیون و پهلوگیری ۸۵ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ و ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

اسعدی میزان تخلیه خودرو از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر خرمشهر را یک هزار و ۲۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد چهار درصدی برخوردار است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس، اتصال به کریدور بندر امام خمینی، شلمچه و عراق و بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی به عنوان مهم ترین بندر کشور در زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار