تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۱۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲۵۰ دانش‌آموز محروم خوزستان بورس تحصیلی گرفتند
استاندار خوزستان گفت: یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار استان امسال بورس تحصیلی دریافت کردند.

 غلامرضا شریعتی یکشنبه در جشن پایانی طرح استانی جوانه‌ها (اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم) در تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: طرح جوانه‌ها برای اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم و عشایری استان در استان اجرا شده است که با برگزاری آزمون از بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز یک هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز نخبه و ممتاز برای دریافت بورس تحصیلی انتخاب شدند.

وی گفت: در این طرح به هر دانش‌آموز ۱۰ میلیون ریال بورس تحصیلی پرداخت شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش کردیم تفکر توزیع و توسعه عدالت آموزشی در مناطق مختلف استان و ارتقا کمی و کیفی آموزش و پرورش استان را عملیاتی کنیم.

شریعتی افزود: زیبنده خوزستان نیست که دانش آموزان این استان شرایط تحصیلی و آموزشی مناسب را نداشته باشند به همین منظور این طرح با شعار تقویت تحصیلی دانش آموزان اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: اجرای طرح‌های تشویقی برای افزایش انگیزه دانش آموزان برای ادامه تحصیل دانش آموزان را در دستور کار داریم.

شریعتی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، استانداری خوزستان و مؤسسات خیریه انجام گرفته است افزود: ایجاد فضای رقابت بین دانش آموزان و توزیع عادلانه منابع برای ادامه تحصیل، ایجاد پویایی در بین خانواده دانش آموزان و عوامل مدرسه و مشارکت بیشتر خانواده برای ارتقا تحصیلی فرزندان خود از جمله اهداف اجرای طرح جوانه‌ها در استان بوده است.

ارتقای معدل دانش آموزان مناطق محروم

استاندار خوزستان در ادامه این آئین بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ دانش آموزان مناطق محروم و عشایری استان به دلیل رقابت برای حضور در طرح جوانه‌ها میانگین معدل این دانش آموزان ۰.۸۴ نسبت به سال تحصیلی پیش از آن افزایش یافته است.

شریعتی با بیان اینکه افزایش تعداد دانش آموزان منتخب در طرح جوانه‌ها از برنامه‌های آینده استانداری است، بیان کرد: در طرح جوانه‌های امسال ۱۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، صنایع استان باید در این طرح مشارکت و همکاری کنند تا بتوانیم پوشش این طرح را افزایش دهیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای سرازیر شدن سرمایه و برکت در استان لازم است که اخبار مثبت از استان منتشر شود.

شریعتی گفت: به افرادی که سعی دارند بین اقوام استان حس تبعیض ایجاد کنند تذکر می‌دهم که این چنین طرح‌هایی که باعث توسعه و رونق در استان می‌شوند را در نظر بگیرند که برای تمامی فرزندان این استان اجرا شده است، ما اجازه نمی‌دهیم این وحدت در استان را کسی از بین ببرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار