تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۴۱۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزار و ۲۰۸ مدرسه مناطق محروم خوزستان درطرح جوانه ها شرکت کردند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: یک هزار و ۲۰۸ مدرسه در مناطق محروم و عشایری استان در طرح جوانه‌ها (اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم) شرکت کردند.

محمد صادق کریمی کیا یکشنبه در جشن اختتامیه طرح جوانه‌ها (اعطای بورس تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار) در تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: این طرح در بین مدارس با ضریب محرومیت ۶ تا ۹ اجرا شده است و با برگزاری آزمون در بین ۱۲۰ هزار دانش آموزان مناطق کم برخوردار، عشایری و شبانه روزی یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز با استعداد و نخبه برای دریافت بورس تحصیلی مشخص شدند.

وی گفت: این طرح در سال ۹۶ برای نخستین بار اجرا شد و در ۲ سال متوالی ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نخبه در این مناطق برای دریافت بورسیه تحصیلی انتخاب شدند وامسال هم در دوره متوسطه اول برگزار شد که ۶۳ درصد منتخبان این طرح دانش آموزان دختر هستند.

کریمی کیا با اشاره به شرایط انتخاب دانش آموزان در طرح جوانه‌ها اظهار داشت: در این طرح ۶۰ درصد نمره آزمون و ۴۰ درصد معدل فرد در نظر گرفته می‌شود با این شرط که معدل دانش آموز بالاتر از ۱۷ و نمرات وی نیز بالاتر از ۱۵ باشد.

وی با بیان اینکه این طرح با استفاده از منابع اعتباری استانداری و با کمک خیران انجام گرفته است افزود: بانک اطلاعاتی از دانش آموزان منتخب این طرح تشکیل می‌شود تا نام این دانش آموزان با استعداد در آموزش و پرورش استان جمع آوری و ثبت شود.

وی گفت: استانداری از دانش آموزان خوزستانی که برای رسیدن به درجات عالی تلاش و همت کنند، حمایت خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این آئین بیان کرد: اساس انتخاب دانش آموزان در این طرح، تلاش و برنامه ریزی و نخبه بودن آنهاست.

مهدی رفیعی اظهار داشت: مدارس نباید تنها به ارائه آموزش‌های تئوری بسنده کنند، دانش آموزان با استعداد باید شناسایی شده و تمام تمهیدات لازم برای پرورش استعداد آنها به کار گرفته شود، طبق قانون اساسی نیز

وظیفه آموزش و پرورش تربیت محوری و انسان پروری است و مدارس باید به این اصل در فعالیت‌های خود توجه ویژه داشته باشند.

در این مراسم از ۴۰ دانشآموز منتخب طرح جوانه‌ها به نمایندگی از سایر دانش آموزان برگزیده این طرح و مادران و مدیران مدارس آنها تجلیل شد.

قرار داد طرح جوانه‌ها از ۲ سال پیش بین استانداری و آموزش و پرورش خوزستان منعقدو مرحله اول آن در سال ۹۶ اجرایی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار