تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح جوانه ها درکشور به نام خوزستان ثبت شود
عضو انجمن ریاضی ایران گفت: طرح استانی جوانه ها (اعطای بورس تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم) باید در کشور به نام خوزستان ثبت و ماندگار شود.

امید علی شهنی کرم زاده یکشنبه در حاشیه آیین پایانی طرح جوانه ها در محل تالار امام رضا (ع) اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: این طرح باید به رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری معرفی و در سطح ملی نیز اجرا شود.

وی گفت: افتخار دارم در استانی زندگی می کنم که مسئولان و مدیران آن این طرح ارزشمند را برای نخستین بار در کشور عملیاتی کرده اند.

این پروفسور و ریاضیدان مطرح کشور در ادامه افزود: با اجرا کردن چنین طرح هایی در استان و کشور می توان نیروهای انسانی پرورش داد که در دنیا جایگاه و توانایی علمی مناسبی داشته باشند.

چهره ماندگار کشور با اشاره به اینکه این طرح عالمانه و با تفکر در استان برنامه ریزی و اجرا شده است گفت: کشورهایی همچون آمریکا هزینه های زیادی را برای تحصیل دانش آموزان خود پرداخت می کنند، در کشور ما نیز باید برای پرورش نیروهای انسانی توانمند در آینده در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم و طرح های این چنینی را اجرا کنیم.

این عضو انجمن ریاضی ایران ادامه داد: باید از سال های اول تحصیل، دانش آموزان با استعداد شناسایی و پرورش داده شوند تا در آینده انسان های موفقی را در جامعه داشته باشیم.

پروفسور شهنی کرم زاده در ادامه با اشاره به همکاری و همدلی به یاد ماندنی مردم خوزستان در جریان سیل اخیر افزود: در حاثه سیل در خوزستان، همکاری و مشارکت مردم خوزستان با یکدیگر برای کمک و خروج از این بحران مثال زدنی بود و این موضوع نشان داد که با تکیه براین روح همبستگی، می توان طرح های بزرگ را در استان برای توسعه و پیشرفت عملیاتی کرد.

در این مراسم از ۴۰ دانش آموز منتخب طرح و مدیران مدارس و مادران آنها تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار