تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردشگران ملزم به رعایت هنجارهای اجتماعی در ساحل دز شوند
 امام جمعه دزفول گفت: روزهای گرم سال بوستان های ساحلی شهرستان دزفول بویژه علی کله با استقبال فراوان گردشگران سراسر استان همراه است که باید برای حفظ مسائل فرهنگی، این گردشگران ملزم به رعایت هنجارهای اجتماعی شوند.

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی عصر یکشنبه در نشست کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول در دفتر امام جمعه افزود: طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته پرداختن به مسائل فرهنگی و رعایت شئونات اخلاقی یکی از دغدغه های مهم مردم دزفول است که باید به این مطالبه مردمی پرداخته شود.
وی افزود: ما از یک سو باید فضایی برای تفریح شهروندان ایجاد کنیم و از سوی دیگر باید وضعیت را کنترل و در صورت نیاز بهبود بخشیم.
وی گفت: توسعه گردشگری بهبود وضعیت اقتصادی شهرستان دزفول را به همراه دارد با این وجود باید الزاماتی برای گردشگران در نظر گرفته شود تا شاهد بروز مسائل و مشکلات فرهنگی نباشیم.
وی اضافه کرد: باید پوشش افرادی که برای شنا و آبتنی به بوستان های ساحلی دزفول مراجعه می کنند مشخص شود.
امام جمعه دزفول بیان داشت: باید از ظرفیت های گردشگری دفاع مقدس نیز برای توسعه گردشگری استفاده شود.

فراخوانی برای نام محل دست و پای شهدای دزفول داده شود
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به محل دست و پای شهدای دفاع مقدس دزفول گفت: ضمن حفظ سادگی این مزار باید المانی در این مکان نصب شود.

تعداد غرق شدگان در رودخانه دز به ۱۴ نفر رسید
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: ساماندهی ۲۲ کیلومتر از مسیر رودخانه کاری بسیار دشوار است البته تاکنون فعالیت های زیادی برای ساماندهی علی کله صورت گرفته که جوابگو نبوده و نیازمند تلاش بیشتری است.
عبدالحسین پوررکنی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ نفر در دزفول غرق شدند که ۲نفر در کانالهای آبیاری، یک نفر در چم گلک و مابقی در رودخانه دز حدفاصل علی کله تا پل قدیم بوده اند.
وی پیشنهاد کرد در صورت امکان در کمیته برنامه ریزی امسال اعتباری برای تکمیل پروژه علی کله در نظر گرفته شود و بخشی از اعتبارات نیز به مسائل فرهنگی اختصاص یابد.


راه اندازی پاسگاه ساحلی علی کله بررسی می شود
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز گفت: راه اندازی پاسگاه ساحلی علی کله نیازمند بررسی است و باید مشخص شود چه زمان هایی نیاز است.
سرهنگ روح اله گراوندی افزود: یکی از دغدغه های اصلی نیروی انتظامی تامین امنیت در پارک علی کله است لذا آمادگی لازم برای راه اندازی این پاسگاه را داریم.
شهردار دزفول نیز گفت: با توجه به وجود سنگرها، خانه های موشک خورده، بیمارستان زیرزمینی و. موزه دفاع مقدس باید طرح گردشگری دفاع مقدس در شهرستان دزفول تهیه و اجرا شود.
محمدعلی دوایی فر افزود: خودروهایی که وارد علی کله می شوند را می‌توان کنترل کرد تا از ورود اقلام غیرمجاز چون مشروبات الکلی و سلام گرم و سرد به این فضای تفریحی جلوگیری شود.
مصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز پیشنهاد کرد: محل استقرار گردشگران مجرد و متاهل در بوستان های ساحلی بویژه علی کله جدا شود.
وی افزود: قرادادی که با پیمانکار علی کله بسته شده ۱۶۰ آیتم دارد که برخی آیتم ها و مواردی که قبلاً دیده نشده بودند در این قرارداد ذکر شده اند و مقرر شده موانع موجود تا یک هفته رفع شوند.
وی افزود: می توان از سگ آموزش دیده برای کنترل خودروها جهت جلوگیری از ورود سلام و مشروبات الکلی به علی کله استفاده کرد.

بوستان های ساحلی دز در روزهای گرم تابستان مملو از گردشگرانی است از جای جای استان خوزستان و حتی استان های همجوار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار