تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۱۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بلاتکلیفی فرمانداری موجب تشدید مشکلات اهواز شده است
رئیس شورای شهرستان اهواز عدم انتصاب فرماندار برای اهوازدر دو سال و نیم گذشته را موجب تشدید مشکلات دانست و گفت: مسؤولان، فعالان و شهروندان اهوازی با توجه به چالش‌های جدی شهر، طرح‌های نیمه کاره و همچنین انتخابات آینده خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر فرمانداری هستند.
 محمد باوی رئیس شورای شهرستان اهواز امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس، با خبرنگاران این خبرگزاری به گفت‌وگو نشست.

وی با انتقاد از عدم تعیین فرماندار برای اهواز در دو سال و نیم گذشته، اظهار کرد: در بحث مدیریت‌های اجرایی در کلان شهرها و شهرستان استراژیک و صنعتی و نفتی با وجود بحران‌های متعدد زیست محیطی و غیره که هر از چند گاهی آن را وارد چالش می‌کند زیبنده نیست که فرمانداری آن در دو سال و نیم گذشته، به‌صورت سرپرستی اداره شود.

باوی افزود: همه شاهد بودیم که در انتخابات شواری شهر گذشته چه چالش جدی را از این مسئله تجربه کردیم وامسال هم در اسفندماه انتخابات حیاتی وحساس مجلس را پیش‌رو داریم که نیاز است وزارت کشور نسبت به استقلال و ثبات فرمانداری اهواز تصمیم جدی بگیرد و این موضوع را در اولویت انتصاباتش قرار دهد.

 رئیس شورای شهرستان اهواز بیان کرد: انتخاب یک فرماندار توانمند، دغدغه بسیاری از فعالان، نخبگان، نمایندگان مجلس و شهروندان است.

آب شرب غیزانیه تامین شود

 عضو شورای بخش غیزانیه در رابطه با محرومیت غیزانیه، گفت: سال‌ها است روستاهای این بخش در اوج محرومیت به سر می‌برد هرچند اخیرا اقدامات خوبی در جهت عمران و بهسازی صورت گرفته است اماهمچنان نبود راه های ارتباطی مناسب و نبود شبکه آب شرب مردم را رنج می‌دهد.

وی عنوان کرد: منبع تامین و پمپاژ آب هنوز برای این شبکه به خوبی مهیا نشده وحتی نوبت بندی آب برای روستاها در برخی مواقع ماهیانه دوسه روز هم نیست؛ عدم تخصیص تانکر آبرسانی هم از معضلات وچالش های روستاهای این بخش است.

شرایط سیل‌زدگان بهبود یابد

باوی در خصوص خسارات وارده در سیلاب، گفت: مردم و مسؤولان با همدلی و هم افزایی امدادرسانی خوبی به سیل‌زدگان داشتند اما دولت همچنان به بسیاری از وعده‌های خود عمل نکرده است.

وی افزود: خوزستان آسیب فراوانی در جریان سید دید که در زمینه پرداخت خسارت به کشاورزان، بهسازی و بازسازی زیرساخت‌ها وحتی در بحث تخصیص سهمیه کنکور دانشگاه باید حق شهروندان خوزستانی را رعایت کرد و شرایط سیل‌زدگان را بهبود بخشید.

رئیس شورای شهرستان اهواز خواستار توجه بیشتر به مدارس شد و گفت: فضاهای آموزشی در بسیاری از روستاهای اهواز نوسازی شده‌اند ولی هنوز مدارس کانکسی و یا فرسوده وجوددارد واز همه مهمتر هرساله درآغاز سال تحصیلی، کمبود معلم را باید به دوش بکشیم.

مدیران غیربومی موجب تشدید بیکاری جوانان خوزستانی است

وی با اشاره به معضل مهم بیکاری، بیان کرد: حدود 99درصد مراجعات جوانان به دفاتر نماینده های مجلس شورای اسلامی و خبرگان و اعضای شورای شهر و از جمله دفتر شورای شهرستان، برای اشتغال است؛ با کدام منطق می‌توان پذیرفت در شهری که پایتخت اقتصادی کشور است این میزان بیکار داشته باشد؛ بی عدالتی و انتصاب مدیران غیر بومی در صنایع و واحدهای تولیدی یکی از دلایل تشدید این معضل شده است.

باوی عنوان کرد: کار به جایی رسیده که مدت‌ها است شرکت های تابعه نفت وگاز وپتروشیمی وفولاد وغیره حتی آزمون استخدام را هم حذف کرده و به صورت سلیقه‌‌ای درحال استخدام هستند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار