تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خسارت زلزله در مناطق روستایی مسجدسلیمان بالا نیست
 مدیرکل گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خسارت زلزله در مناطق روستایی شهرستان مسجد سلیمان بر اساس برآورد اولیه بالا نیست.

حامد روحانی افزود: بیشتر خسارت وارده به منازل روستاهای این منطقه ترک خوردگی بوده و تاکنون تخریب واحدهای مسکونی در روستاها نداشته‌ایم.
وی گفت: چند دستگاه ماشین آلات سنگین در همان دقایق اولیه زلزله از مناطق همجوار به مسجد سلیمان اعزام شد ولی در روستاها نیازی به استفاده از ماشین آلات نبوده است.
روحانی در ادامه افزود: چند گروه ارزیاب نیز از روز دوشنبه از طرف بنیاد مسکن عازم مناطق زلزله زده مسجدسلیمان شدند ولی از امروز سه شنبه گروه‌های ارزیاب به صورت خانه به خانه خسارات وارده به منازل روستایی مسجد سلیمان را ارزیابی می‌کنند.
وی گفت: پس از ارزیابی خسارات دقیق و تشکیل پرونده، کار تعمیر منازل خسارت دیده و پرداخت خسارت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع می‌شود.
زلزله ۵.۷ ریشتری ساعت ۱۱ و ۳۲ دقیقه روز دوشنبه در مسجدسلیمان که مرکز آن بخش "گلگیر" از توابع این شهرستان بود تاکنون ۱۱۵ مصدوم برجا گذاشته و خساراتی به منازل و خودروهای مردم وارد کرده است.
هم اکنون ۲ فروند بالگرد هلال احمر برای کمک رسانی به آسیب دیدگان در منطقه فعال هستند و آذوقه و کمک‌های امدادی همچون چادر برای اسکان اضطراری در مسجدسلیمان توزیع شده است.
از شب گذشته تا صبح روز سه شنبه هفت پس لرزه در مسجد سلیمان ثبت شده است. زلزله مسجدسلیمان در بسیاری از شهرهای خوزستان از جمله کلانشهر اهواز احساس شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار