تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۸۴۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کارکنان متروی اهواز چشم انتظار دریافت حقوق ۱۶ ماه گذشته خود هستند
کارکنان متروی اهواز که به گفته خود ۱۶ ماه حقوق و عیدی سال ۹۸ از شرکت کیسون به عنوان پیمانکار طلب دارند بیش از ۱۰ روز است که دست از کار کشیده اند و همچنان چشم انتظار تحقق وعده ها هستند.

یکی از این کارکنان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۳ میلیون ریال مساعده به هر یک از کارکنان پرداخت شده است.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود ادامه داد: پارسال نیز معادل ۶ حقوق به حساب ما واریز شد و در واقع طلب سال ۱۳۹۶ را تسویه کردند؛ در شرایط سخت اقتصادی فعلی انتظار می‌رود مسئولان مربوطه بیشتر به فکر ما باشند.

کارگران بخش‌های مختلف متروی اهواز پارسال بارها به دلیل آنچه که پرداخت نشدن حقوق توسط پیمانکار بیان شده، مقابل کارگاه و درب قطار شهری اهواز و نیز ساختمان استانداری تجمع کرده بودند.

چندی پیش نیز تعدادی از کارگران متروی اهواز مدعی اخراج شدن از شرکت کیسون به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن حقوق شدند، اما مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز به نقل از حراست کیسون در این خصوص گفته بود: حراست شرکت کیسون عنوان کرده که تنها قرارداد کسانی که نیاز به کار آنها نداریم تمدید نشده است؛ این مساله را پیگیری می‌کنم و اگر دلیل اخراج اعتراضات باشد به طور قطع به سر کار باز می‌گردند.

عملیات اجرایی مترو اهواز بهمن سال ۸۵ آغاز شد اما پیشرفت این پروژه پس از گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز کمتر از ۳۰ درصد است.

پروژه متروی اهواز از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز شروع می‌شود و پس از عبور از میدان‌های اصلی شهر، در منطقه بقایی در جنوب غربی اهواز به انتهای مسیر خود می‌رسد. طول این مسیر بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور ۲۳ کیلومتر و شامل ۲۴ ایستگاه است. این پروژه به ۲ گام دسته بندی و گام نخست آن از فرودگاه تا مصلا با ۶ ایستگاه تعیین شده است.

پروژه قطار شهری اهواز از اواخر پارسال تاکنون به دلیل مشکلات مالی به حالت تعطیل درآمده است. حسین حیدری یکی از اعضای شورای شهر اهواز مدتی پیش پیشرفت ۳۰ درصدی این پروژه در طول سالیان گذشته را مایه شرمساری خوانده بود.

به گفته معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور پروژه متروی اهواز نسبت به سایر کلانشهرها عقب است و تا زمانی که اختلافات موجود در این پروژه رفع نشود نمی‌توان زمانی برای افتتاح آن پیش بینی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار