تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس‌لرزه‌ها در مسجدسلیمان امکان تخریب گسترده منازل را به وجود می‌آورد
فرماندار مسجدسلیمان گفت: کار بزرگی در مسجدسلیمان باید رقم خورده شود و باتوجه به اینکه اکثر منازل مسجدسلیمان آسیب دیده‌، پس‌لرزه‌ها نیز هر لحظه امکان دارد که تخریب گسترده‌ای را رقم بزند.
حجت‌الاسلام حیدر حجتی‌نیا در جلسه شورای مدیریت بحران مسجدسلیمان که باحضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: در مسجدسلیمان و روستاهایی همچون گلگیر چادر و مواد غذایی بین زلزله زدگان توزیع شد.

وی با اشاره به بازدید مسئولان استانی از مناطق مختلف زلزله‌زده مسجدسلیمان، بیان کرد: بنا به دستور استاندار خوزستان تعداد زیادی از مدیران کل در ادارات شهرستان برای هرگونه امدادرسانی حضور دارند و آماده باش کامل قرار دارند.

فرماندار مسجدسلیمان با بیان این‌که زلزله با قدرت 5.7 لیشتر با کانون گلگیر اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از نظر آب، برق، گاز و تلفن هیچگونه مشکلی وجود ندارد و خدمات‌رسانی قابل قبول است.

وی گفت: بیمارستان‌های سطح مسجدسلیمان اعم از 22 بهمن، شرکت نفت آمادگی ارائه خدمات را دارند. از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار داریم که باتوجه به مطالعات وزارت نفت در سال‌های گذشته و معرفی برخی از مناطق آلوده مسجدسلیمان به عنوان غیرقابل سکونت، مبلغ مدیریت نشد و از 5 هزار خانواری که بنا بود جابجا شوند 500 خانوار جابجا شدند.

حجتی‌نیا با اشاره به آمار بیکاری و فقر مسجدسلیمان، اظهار داشت: جابجایی منازل داستان غم‌انگیزی شده است و باتوجه به بافت فرسوده، بسیاری از منازل ترک خورده و غیرقابل سکونت و غیرقابل ترمیم هستند.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: کار بزرگی در مسجدسلیمان باید رقم خورده شود و باتوجه به اینکه اکثر منازل مسجدسلیمان آسیب دیده‌اند و پس‌لرزه‌ها نیز هر لحظه امکان دارد که تخریب گسترده‌ای را رقم بزنند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار