تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد خودروهای عراقی به منطقه آزاد اروند نهایی نشده است
  معاون اقتصادی،کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: موضوع ورود اتباع کشور عراق با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند در حال پیگیری است اما هنوز نهایی نشده است.

سیدعلی موسوی اظهار داشت: سفر اتباع کشور عراق با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند با مسئولان استان بصره به صورت ویژه پیگیری شده ولی هنوز نهایی نشده است.

وی افزود: در راستای فراهم کردن زمینه تردد اتباع عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند کار نصب دستگاه ایکس ری در مرزبین المللی شلمچه در حال انجام است و به زودی به بهره برداری می رسد.

موسوی گفت: تاکنون مجوزی برای ورود اتباع عراقی با خودوری شخصی به منطقه آزاد اروند صادر نشده است.

وی ورود اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند را ظرفیتی برای بازارهای شهرستان های آبادان و خرمشهر و رونق گردشگری در این مناطق انست و اظهار داشت: در خرداد ماه سالجاری ۱۲۰ هزار عراقی به منطقه آزاد اروند سفر کردند.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار