تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۳۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۳ هزار و ۲۰۰ تن گندم از کشاورزان ایذه‌ای خریداری شد
  رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ایذه گفت: ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان شهرستان ایذه خریداری شد.

مصطفی هنرمندیان  بیان کرد: در سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ایذه به کشت گندم اختصاص یافته بود.

وی افرود: با پایان فصل برداشت گندم، ۲۳ هزار و ۲۰۰ تن محصول گندم توسط مراکز خرید و سوله‌ها خریداری شد، و با توجه به اینکه کشاورزان مقداری از محصول را برای مصرف بذری، خوراک دام و مصرف شخصی نزد خود نگهداری می‌کنند، رقم تولید گندم ایذه بیش از ۳۸ هزار تن برآورد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه دارد: با توجه به بارش‌های خوب سال زراعی جاری انتظار می‌رفت برداشت بیشتری صورت بگیرد که بارش سیل آسای فروردین امسال این آمار را بسیار کاهش داد. حدود چهار هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم شهرستان ایذه در حاشیه تالاب‌های میانگران و بندون در این بارش‌ها دچار خسارت شدید شدند یا اصلاً به مرحله برداشت محصول نرسیدند.

وی از تشکیل پرونده برای کشاورزان صدمه دیده از سیل ۹۸ سخن گفت و بیان کرد: تاکنون پرونده ۴۵۰ کشاورز ایذه ای در مرکز خوزستان مورد بررسی و تأیید شده و انتظار داریم این آمار بازهم افزایش پیدا کند تا مقداری از ضرر و زبان کشاورزان ایذه‌ای جبران شود.

دبیر شورای کشاورزی ایذه ادامه داد: سال زراعی گذشته حدود ۲۲ هزار و ۱۰۰ تن گندم از کشاورزان ایذه ای خریداری شده بود.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات از قطب‌های کشاورزی خوزستان است. مرکز ایذه در ۱۷۳ کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار