تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اطلاع دقیقی از شهدای اسیر ایرانی در دست نیست
 فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اطلاعات دقیقی از شهدای اسیر ایرانی در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق در اختیار نداریم گفت: وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" اطلاعات کاملی از محل شهدای اسیر ایرانی در اختیار دارد.

 سردار سیدمحمدباقر زاده پنجشنبه در مراسم استقبال از پیکرهای مطهر ۴۴ شهید دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: در سالهای اخیر تفحص در خصوص شهدای اسیری که در ادوگاه‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند انجام شده است و تلاش می شود پیکرهای مطهر این شهدا نیز شناسایی و به میهن منتقل شوند.

وی افزود: اطلاعات دقیقی از محل و چگونگی شهادت این شهدا در اختیار نداریم و این شهدا ظالمانه به شهادت رسیدند این در حالی است که اطلاعات مربوط به محل و چگونگی شهادت این شهدا در اختیار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است.

سردار باقرزاده گفت: آمریکا بعد از اشغال عراق پرونده های وزارت دفاع عراق از جمله مسائل مربوط به جنگ تحمیلی را با خود برده و این اطلاعات مهم برای انجام کارهای تحقیقاتی در اختیار دانشگاه‌های آمریکا قرار گرفته و برای ردیابی و تفحص شهدا در ارودگاه های عراق در اختیار صلیب سرخ قرار نگرفته است.

وی افزود: به منظور دریافت این اطلاعات از طریق کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مکاتباتی انجام شده ولی تاکنون پاسخ مناسبی از سوی آمریکا در این خصوص دریافت نشده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در عین حال گفت: تفحص شهدای محورها عملیاتی استان‌های بصره، میسان، دیاله و اربیل و در عمق استان های هم مرز با عراق ادامه دارد.

وی افزود: در استان‌های دیاله و کردستان عراق نیز تلاش برای تفحص شهدا ادامه دارد و پیکرهای مطهر تعدادی شهید نیز تفحص شده که برنامه استقبال از آنها متعاقباً اعلام می‌شود.

پیکرهای پاک و مطهر ۴۴ شهید هشت سال دفاع مقدس پنجشنبه با استقبال مردم شهرهای آبادان وخرمشهر از مرز بین‌المللی شلمچه به خاک وطن منتقل شدند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار