تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شائبه ثبت نام سفارشی دانش آموزان در برخی مدارس دزفول
 مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص شائبه ثبت نام سفارشی برخی دانش آموزان در مدارس این شهرستان که از سوی برخی والدین مطرح شده است، توضیحاتی ارائه داد.

 طبق اعلام آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان در مدارس براساس کروکی همراه با مستندات انجام می شود، این درحالی است که برخی از مدارس شهر دزفول به دلایل مختلف متقاضی بیشتری دارند.

با توجه به این شرایط و برای حل این مشکل اولویت هایی برای ثبت نام دانش آموزان در نظر گرفته می شود که همین موضوع باعث اعتراض برخی والدین ناموفق در ثبت نام فرزندان در مدارس مدنظر شده است.

تعدادی از این والدین در تماس با ایرنا دفتر دزفول نسبت به این موضوع اعتراض دارند و آن را ثبت نام سفارشی می نامند که برای روشن شدن موضوع مدیر آموزش و پرورش توضیحاتی در این زمینه ارائه داد و گفت: ثبت نام دانش آموزان براساس کروکی همراه با مستندات انجام می‌شود ولی با توجه به تقاضای زیاد برای برخی مدارس دزفول امتیازبندی هایی در نظر گرفته شده است.

عبدالمحمد جرجانی البته این موضوع که برخی ثبت نام ها به صورت سفارشی انجام می شوند را تکذیب نکرد و اظهار داشت: فرزندان خیرین به ویژه خیرین مدرسه ساز از امتیازاتی برای ثبت نام بهره مند هستند.

وی افزود: طبق نظر مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، ثبت نام فرزندان فرهنگیان نیز در هر مدرسه‌ای امکان پذیر است.

گرفتن مبلغ اضافی هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی تخلف است

این خانواده های معترض گلایه دیگری نیز نسبت به اخذ وجه در مدارس داشتند که جرجانی در این خصوص عنوان کرد تاکنون هیچ شکایت کتبی به اداره آموزش و پرورش دزفول نرسیده است که اگر برسد به طور قطع پیگیری خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش دزفول البته این موضوع را نیز مطرح کرد که گرفتن مبالغی برای هزینه کتاب و بیمه از والدین طبیعی است و مشکلی ندارد ولی دریافت مبالغی غیر از این در مدارس دولتی، ممنوع بوده و تخلف است.

وی همچنین اظهار داشت: در برخی مدارس بویژه مدارس هیأت امنایی مبالغی در طول سال دریافت می‌شود که گرفتن این هزینه‌ها با رضایت والدین و برای بهره مندی بیشتر دانش آموزان از امکانات آموزشی است.

جرجانی از شهروندان خواست درصورت مشاهده دریافت وجه از سوی مدارس، شکایت خود را به صورت مکتوب به آموزش و پرورش ارائه دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت گیرد.

حدود ۷۶ هزار دانش آموز در مدارس دزفول تحصیل می کنند. شهرستان دزفول ۳۲۵ مدرسه دارد که ۱۲ مدرسه هیات امنایی، ۶ مدرسه شاهد و چهار مدرسه تیزهوشان هستند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار