تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۸۴۳۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هم نشینی دانش‌آموزان و عقرب‌ ها در یک روستای ایذه
هم نشینی دانش‌آموزان و عقرب‌ ها در یک روستای ایذه
انتشار یک عکس از وضعیت مدرسه روستایی بُنِه اران دهدز از توابع شهرستان ایذه در فضای مجازی که وجود عقرب‌هایی را در این کلاس را نشان می دهد ، و جان دانش آموزان و معلمان را به خطر انداخته، توجه کاربران را به این روستا جلب کرده است‌.

 این عکس که چندین عقرب را روی تخته سیاه مدرسه روستای بُنِه‌اَران دهدز نشان می‌دهد، حواشی فراوانی را به وجود آورده است و موجب جلب توجه‌ها به روستاهای محروم دهدز شده است.

موقع انتشار عکس عقرب‌ها انتظار چنین واکنش‌هایی را نداشتم

مدیر و معلم مدرسه روستای بُنِه‌اَران دهدز با اشاره به اینکه هنگام انتشار عکس در صفحه شخصی خود انتظار چنین واکنش‌هایی را نداشتم بیان کرد: پنج سال است که در مدرسه روستای محروم بُنِه‌اَران مشغول فعالیت هستم و تاکنون هرچه درخواست کردیم به جایی نرسید.

خدایار زمزم افزود: با انتشار این عکس قصد داشتم گوشه‌ای از مشکلات این روستا و سایر روستاهای همجوار را نشان دهم، ردم این مناطق از امکانات اولیه زندگی نیز محرومند.

مدیر مدرسه روستای بُنِه‌اَران با بیان اینکه این عقرب‌ها مربوط به ۲ هفته از اردیبهشت امسال هستند ادامه داد: مدرسه چوب و سنگی ما سه اتاق دارد که ۲ اتاق آن سقف ایرانیت دارد و سومین اتاق نیز سقف قدیمی چوبی دارد که عقرب و مار در آن یافت می‌شود؛ یکی از این اتاق‌ها خوابگاه معلم است، و دیگری به عنوان کلاس درس استفاده می‌شود و اتاق سوم نیز انباری است.

وی از تحصیل حدود ۳۰ دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی در این مدرسه سخن گفت و افزود: چندین سال است که درخواست‌های ما برای بهبود وضعیت این مدرسه بدون جواب می‌ماند؛ چندین بار درخواست احداث یک دیوار برای مدرسه داده‌ایم که تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم‌.

روستاهای این منطقه در فقر مطلق امکانات به سر می‌برند
زمزم با برشمردن مشکلات روستای بنه اران گفت: مشکل اصلی این روستا و روستاهای همجوار فقدان یک جاده است، چیزی که به عنوان نخستین معیار توسعه شناخته می‌شود.

وی افزود: چندی پیش ماموران اداره امور عشایر برای احداث جاده به این منطقه آمدند که پس از چند هفته بدون نتیجه مناسب منطقه را ترک کردند و اکنون این جاده در وضعیت نابسامانی قرار دارد و کسی تاکنون کاری برای آن نکرده است.

مدیر مدرسه بنه اران گفت: روستاهای این منطقه شامل پل آبدوغ، بنه اران، سید خدر و سبزی با حدود هزار نفر جمعیت برق و آب لوله کشی ندارند و فقر مطلق امکانات در این مناطق بیداد می‌کند.

وی افزود: پارسال یک زن در این منطقه با ریختن آب داغ روی دستش، دچار سوختگی شد و پس از طولانی شدن روند اعزام وی به دلیل نبود جاده مناسب و گذشت بیش از یک هفته اورژانس هوایی وی را به مراکز درمانی منتقل کرد اما این زن به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان تنها با یک سوختگی ساده، جان خود را از دست داد.

  روستای بنه اران در بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه در شرق خوزستان قرار دارد و در روزهای اخیر انتشار یک عکس از چندین عقرب روی تخته سیاه این مدرسه حاشیه ساز شده بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار