تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعزام ناو نیروی دریایی انگلیس به خلیج فارس عملیات روانی است

 معاون سیاسی سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت: اعزام ناو نیروهای دریایی انگلیس به خلیج فارس نوعی جنگ روانی و برای فرافکنی بین مردم است.

بهمن شهریاری در خصوص اعزام ناو نیروی دریایی به خلیج فارس اظهار کرد: کشورهایی که در منطقه دریایی خلیج فارس موثر هستند در تاریخ مشخص و ظهور و حضور کشورهای خاورمیانه ای تعریف خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: حضور اروپا و آمریکا تعریف نشده و فقط برای انجام عملیات های زودگذر اقتصادی فعال هستند که البته با این تعریف ذخایر نفتی منطقه را به سرقت می برند.

شهریاری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی قدرت فرامنطقه ای و فراملی ایجاد کرده است، افزود: آمریکا و اروپا به دنبال سرکوب کردن کشورهایی که برآنها خرده می گیرند، هستند

وی اضافه کرد: بین آمریکا و اروپا مقرر شده که اروپا امنیتی را در منطقه ایجاد و آمریکا به عنوان کدخدا در راس اروپا قرار بگیرد و امنیت تعهد داده شده را ایجاد کند.

معاون سیاسی سپاه حضرت ولی عصر خوزستان به شکل گیری ناتو برای حذف شوروی اشاره کرد و گفت: زمانی که شوروی حذف شد، منطق براین بود که ناتو جمع شود اما آمریکا بازی تروریستی را با حادثه ۱۱ سپتامبر آغاز و این حادثه را مدیریت کرد تا مجدداً کدخدای ناتو شود.

وی تصریح کرد: این امنیت توسط قدرت جمهوری اسلامی زیر سئوال رفت و دنیا را از تک قطبی، تبدیل به سه قطب شرق، غرب و اسلام کرد و این اسلام، غرب را آزار می دهد.

شهریاری حضور ناوهای انگلیس در منطقه را نمایشی دانست و تشریح کرد: با توجه به اینکه آنها ناو نفتی ایرانی را در جبل الطارق متوقف کردند، واهمه داشتند تا ایران هم مقابله به مثل کند و کشتی انگلیسی را متوقف کند اما دولت موضع خوبی گرفت و واکنش به موقعی را انجام داد به همین علت آنها قصد دارند با فرافکنی بین مردم، خود را از مهلکه نجات و آبروی از دست رفته خود را به دست بیاورند.

شهریاری در پایان به اتفاق تنگه جبل الطارق اشاره کرد و گفت: نفت جز کالای ممنوعه برای فروش نیست و هم چنین ایران عضو اتحادیه اروپا نیست به همین علت ممنوعیتی برا ارسال نفت به سوریه را ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این کشتی با پرچم کشور دیگری بوده و تعلقی به ایران نداشته از نظر دیپلماسی سیاسی و عرف بین الملل متوقف کردن آن توسط انگلیس کار نادرستی بود که این موضوع دستپاچگی غرب را در مقابل جمهوری اسلامی را نشان می دهد.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار