تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش تردد در محورهای خروجی خوزستان / افزایش تیم‌های گشت نامحسوس در جاده‌ها
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به اجرای طرح ترافیک تابستان گفت: اوج ترافیک خوزستان در محورهای خروجی و اصلی مانند اهواز – اندیمشک، رامهرمز – بهبهان به سمت گچساران و ایذه به دهدز است و تردد در این مسیرها بسیار افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ رضا دولتشاهی اظهار کرد: با توجه به پایان ماه رمضان و تقریبا تعطیلی مدارس، طرح ترافیک تابستانه خوزستان از 13 خردادماه آغاز شد و اجرای آن تا هفته نخست مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: اجرای طرح ترافیک تابستانه در خوزستان با استان‌های دیگر متفاوت است زیرا در خوزستان بیشترین تردد در محورهای خروجی انجام می‌شود. همچنین بیشتر ترددها در خوزستان پایان هفته انجام می‌شود و علاوه بر دیگر روزها، تردد در پایان هفته‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: اوج ترافیک خوزستان در محورهای خروجی و اصلی مانند اهواز – اندیمشک، رامهرمز – بهبهان به سمت گچساران و ایذه به دهدز است و تردد در این مسیرها بسیار افزایش پیدا کرده است.

دولتشاهی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای طرح ترافیک تابستانه انجام شده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، گفت: همچنین از این هفته، خودروهای نامحسوس جدید که به تازگی از تهران به خوزستان واگذار شده، به چرخه تیم‌های گشتی افزوده شده‌اند. این خودروها مجهز به دوربین‌های سیار هستند و کنترل نامحسوس را انجام می‌دهند و از روز گذشته در جاده‌های خوزستان کار گشت‌زنی نامحسوس را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در طرح ترافیک تابستانه همچنین از ظرفیت ادارات استفاده شده و از تعدادی از خودروهای ادارات در گشت نامحسوس تابستانه استفاده می‌شود.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، در تیرماه سال جاری تاکنون تصادفات فوتی 50 درصد کاهش یافته است. البته این آمار قطعی نیست زیرا آمار قطعی پایان ماه بررسی و اعلام می‌شود. با این حال، وضعیت تصادفات فوتی تقریبا خوب است اما راضی‌کننده نیست.

دولتشاهی تصریح کرد: بیشترین عامل تصادفات در چند روز اخیر خستگی، خواب‌آ‌لودگی، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو بوده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر پر ترافیک‌ترین محور خوزستان، محور اهواز – اندیمشک است که متاسفانه در چند سال اخیر بیشترین تصادفات در این محور رخ داده است. در این محور، وجود درخت‌ها در اطراف جاده و مسیر، باعث شده که رانندگان دید کافی نداشته باشند. روستاییان و کشاورزان نیز این محور تردد می‌کنند و این امر موجب شده تصادفات زیادی در محور اهواز – اندیمشک رخ دهد.

دولتشاهی بیان کرد: در این مسیر دوربرگردان‌های غیراستانداردی توسط مردم به صورت خاکی ایجاد شده ووجود شیب‌های شیروانی در جاده،  یکنواخت بودن جاده و نبود محرک بصری نیز از جمله عوامل تاثیرگذار بر پرتصادف بودن محور اهواز – اندیمشک است.

وی گفت: اکنون بیش از 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرهای این مسیر یعنی اهواز، شوش و اندیمشک در حال اتفاق افتادن است.

رئیس پلیس راه خوزستان در خصوص اقدامات انجام شده جهت حفظ ایمنی و کنترل اتوبوس‌های مسافربری در طرح تابستانه، خاطرنشان کرد: در پایانه‌ها، مدیر فنی به صورت مستمر حضور دارد و قبل از حرکت اتوبوس کلیه مسائل فنی را بررسی می‌کند و سپس اجازه تردد می‌دهد. علاوه بر این، کارشناس پلیس راه به صورت نامحسوس کار مدیر فنی را بررسی می‌کند تا در صورتی که تخلف صورت گرفته باشد با مدیر فنی برخورد شود و شرکت به کمیسیون‌های مربوطه معرفی شود.

وی بیان کرد: تعدادی از کارشناسان پلیس راه نیز به صورت نامحسوس در اتوبوس‌ها مستقر می‌شوند و در طول سفر وضعیت راننده را رصد و کنترل می‌کنند و اگر تخلف انجام شده باشد، برخورد لازم در پایان سفر انجام می‌شود. همچنین همه اتوبوس‌های مسافربری به سامانه سپهتن مجهز هستند؛ این سامانه به صورت آنلاین رفتار راننده و سرعت را کنترل می‌کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار