تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۴۳۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه هزار و ۴۲۷ واحد آسیب دیده از زلزله در مسجد سلیمان شناسایی شد
 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:تاکنون ۲ هزار و ۲۲۷ واحد مسکونی روستایی و یک هزار و ۲۰۰ واحد شهری آسیب دیده ناشی از زلزله ۱۷ تیر، توسط ارزیابان این اداره کل شناسایی شده است.

  مسعود انصاریان عصر یکشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان مسجد سلیمان در سرسرای نفت افزود: بر اساس آمارهای مردمی هفت هزار و ۲۱۳ منزل آسیب دیده به ما معرفی شده است.

وی گفت: بیشتر واحدهای آسیب‌دیده در بافت فرسوده شهر مسچد سلیمان قرار دارند به طور؛ که از ۲۵ هزار واحد مسکونی حدود ۱۲ هزار واحد در بافت فرسوده و مناطق آلوده قرار دارند.

وی با بیان اینکه مرمت پنج هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان پیش از وقوع زلزله در دستور کار قرار گرفته بود ادامه داد: بسیاری از واحد های مسکونی قدمت بالایی دارند اما واحدهای جدید آسیب جدی ندیده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: انتظار می رود سایر واحدهای مسکونی نیز که در مناطق آلوده به نفت و گاز مسجد سلیمان قرار دارند هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: تا یک هفته آینده ارزیابی ما از واحدهای فرسوده و آسیب دیده به پایان می‌رسد و پس از آن برای ترمیم و بازسازی آنها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مسئولان استان با نمایندگان هم افزایی بیشتری داشته باشند

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان نیز با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌های این شهرستان پایدار است گفت: از زمان وقوع زلزله پنج جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجد سلیمان تشکیل شده و تاکنون مسئولان مربوطه هیچ کوتاهی در جهت خدمت رسانی به مردم آسیب دیده نکرده اند.

حجت الاسلام حیدر حجتی نیا افزود: اکنون ۱۶۰ نفر از خانوارهای آسیب دیده که به منازل آنها خسارت وارد شده زیرپوشش قرار گرفته و سیستم سرمایشی مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده و غذای گرم نیز در اختیار آنها قرار داده شده است.‌

امام جمعه مسجدسلیمان نیز گفت: خوشبختانه در زلزله اخیر خسارت زیادی به بار نیامد و اکنون آرامش در این شهرستان برقرار است.

حجت الاسلام محمد صادق امینی افزود: نیاز است مقامات استانی با نمایندگان هم افزایی بیشتری داشته باشند تا حقوق مردم را به صورت نسبی تنها در چند جنبه پرداخت و گره از مشکلات مردم باز کنیم.

وی گفت: این شهرستان پیش از زلزله نیز نیازمند رسیدگی ویژه بود، و مردم این شهرستان با مشکلات متعددی روبه رو هستند.
وی ادامه داد: مسجد سلیمان در زمینه بافت فرسوده و نیز فاضلاب مشکلات زیادی دارد که انتظار می‌رود با تلاش‌های استاندار خوزستان و دلسوزی نماینده این شهرستان و نگاه تیزبینانه رسانه‌ها مشکلات موجود به زودی برطرف شود.

۲۲ ساختمان اداری در مسجد سلیمان دچار خسارت شده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در زلزله اخیر به حوزه راه ها در این شهرستان آسیب جدی وارد نشد اما ۲۲ واحد اداری آسیب دیدند که خسارت بخش عمده ای از آنها درصد پایین دارد و با اندکی مقاوم سازی قابل ترمیم است.

رضا رضایی افزود: از این تعداد پنج واحد اداری شامل ساختمان تامین اجتماعی، تعاون روستایی، پارک علم و فناوری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش بازداشتگاه ساختمان آگاهی، ساختمان محیط زیست آسیب بیشتری دیده اند.

وی گفت: ۶۸۰ هکتار بافت فرسوده در مسجدسلیمان در معرض خطر جدی قرار دارد که به صورت غیر ایمن ساخته شده و زنگ خطری برای مردم است که شاید زلزله دیگر آسیب جدی تری به این بافت فرسوده وارد کند.

زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۷ تیر شهرستان مسجد سلیمان را در شمال خوزستان لرزاند که حدود ۱۳۵ مصدوم برجا گذاشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار