تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۴۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی از وقوع بارندگی زودهنگام و بروز مشکلات تنفسی در خوزستان
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس  جهت پیشگیری از مشکلات تنفسی در فصل پاییز تاکید کرد.

 دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت که امروز دوشنبه (24 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: این برنامه جهت کاهش فشار خون افراد بالای 30 سال، بیماران کلیوی و مادران باردار در سطح کشور اجرا شد. در این طرح هدف‌گذاری شده بود که فشار خون 50 درصد جمعیت گروه هدف اندازه‌گیری شود که خوشبختانه در مجموع استان خوزستان،‌ فشار خون 90 درصد گروه هدف پایش شده است و این اقدام نشان از همکاری خوب مردم است.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌های ذیربط  جهت هرس درختان کنوکارپوس، تصریح کرد: نگرانی ما از این است که بارندگی زودتر رخ دهد. متاسفانه در این جلسه مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان حضور نداشت تا گزارشی ارائه دهد که آیا بارندگی زودتر رخ می‌دهد یا خیر تا اگر بارندگی زودتر رخ دهد، هرس درختان نیز تسریع یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برخی از ادارات که محدوده اداری بزرگی دارند باید جهت هرس کنوکارپوس اقدام کنند اما متاسفانه برخی ادارات یا دستگاه‌ها مانند دانشگاه شهید چمران اقدامات خوبی در این راستا انجام نمی‌دهند.

نظری بیان کرد: علی‌رغم اینکه ثابت شده است که هرس درختان در کاهش ایجاد مشکلات تنفسی بعد از بارندگی فصل پاییز تاثیرگذار است اما همچنان می‌بینیم برخی دستگاه‌ها در این راستا اقدام خوبی انجام نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: بارها اعلام کردیم که درختان کنوکارپوس زیبایی‌هایی در شهر و استان ایجاد کرده‌اند اما عوارضی نیز در پی داشته‌اند که اگر هرس درختان کنوکارپوس انجام شود، مشکل رفع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در مصوبات قبلی شورای سلامت سال 97، 48 مصوبه داشتیم که 70 درصد آن انجام و 30 درصد باید پیگیری شود که امروز این موارد بررسی شدند. یکی از مصوبات، بحث تاسیسات آبرسانی زبید دبات و خلیفه حیدر است که پس از سال‌ها همچنان مشکل آن رفع نشده است.

وی افزود: یکی از مصوبات دیگر وضعیت کشتارگاه صنعتی بهبهان است که همچنان با عدم پیشرفت باقی مانده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار