تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۴۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاه چمران اهواز علاقه به هرس درختان کونوکارپوس خود ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه چمران علاقه به هرس درختان کونوکارپوس خود ندارند در حالیکه مضر بود آن هنگام باران برای تنفس شهروندان ثابت شده است.

  ایرج نظری پیش از ظهر امروز در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان به اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در استان اشاره و اظهار کرد: این برنامه برای پایش ۵۰ درصد از افراد استان از جمله افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و افرادی که نارسایی کلیوی دارند، پیش بینی شده بود که پس از موفقیت اجرا در این پایش به ۹۰ درصد هم رسید.

وی ادامه داد: گزارش تجزیه و تحلیل این آمار در اختیار مسئولان کشوری و استانی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه به هرس درختان کونوکارپوس تاکید و تصریح کرد: مقرر شد، شهرداری کار هرس این درخت را انجام دهد و اگر گزارشی مبنی بر اینکه بارش ها زودتر آغاز می شوند، وجود داشته باشد، باید کار سریعتر انجام پذیرد.

وی افزود: بعضی دستگاه ها از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقه ای به هرس این گیاه در فضای اداری خود ندارند به رغم اینکه بعد از تحقیقات، ثابت شده این درختان تاثیر زیادی بر مشکلات تنفسی دارند.

دبیر کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان، مصوبات سال ۹۷ این شورا را ۴۸ مصوبه عنوان و بیان کرد: حدود ۷۰ درصد این مصوبات انجام و به اجرا در آمده است.

نظری، ۳۰ درصد مصوبات باقیمانده شورای سلامت خوزستان را دو مورد دانست و تشریح کرد: مورد اول آب شرب روستاهای زبیده و خلیفه حیدر شوش است که به رغم تاکید استاندار خوزستان هنوز تکمیل نشده است. مورد دوم، کشتارگاه بهبهان است که به رغم پیگیری مصوبات، هنوز در هاله ای از عدم پیشرفت باقی مانده و مشکلاتی در نحوه کار باعث توقف آن شده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار