تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۴۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موانع اداری اجرای طرح های گردشگری در خرمشهر را مختل کرده است
 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر رفع موانع اداری در رابطه با صدور مجوز طرح های توسعه گردشگری در این شهرستان را لازم و ضروری دانست و گفت: بروکراسی اداری از مهمترین موانع اجرای طرح‌های گردشگری در خرمشهر است.

سجاد پاک گهر تسهیل در صدور مجوز اجرای طرح‌های گردشگری در خرمشهر را راهکاری ضروری در راستای توسعه اشتغال در این شهرستان عنوان کرد و افزود: پارسال ۱۴ مجوز احداث اماکن گردشگری در خرمشهر صادر شد که اجرای این طرح‌ها تاکنون در بروکراسی اداری گرفتار شده و تسهیلات بانکی به آنها پرداخت نشده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر سه هتل در شهر خرمشهر با ظرفیت و استاندارد مناسب و چهار مجموعه گردشگری روستایی در روستای شنه، جزیره مینو، حفارغربی و منیخ این شهرستان در حال ساخت می‌باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در این شهرستان با توجه به سفر گردشگران خارجی به ویژه اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند گفت: تسهیل در صدور مجوز ساخت مجموعه های گردشگری شهری و روستایی در خرمشهر و شتاب بخشی پرداخت تسهیلات بانکی برای اجرای این طرح‌ها با توجه به افزایش روند سفر اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند ضروری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

پاک گهر همچنین بیان داشت: از سال ۹۶ تاکنون ۲۴ مجوز تاسیس اماکن گردشگری در مناطق شهری و روستایی خرمشهر صادر شده که چند طرح از جمله هتل بارمانی، باغ رستوران آلاچیق روستای صنگور، مضیف حاج عبدالله به بهره برداری رسید.

وی از صدور مجوز احداث اماکن گردشگری باغ رستوران و مجموعه گردشگری در مناطق روستایی خرمشهر خبر داد و گفت: تسهیلات ویژه طرح‌های گردشگری روستایی از محل اعتبارات استانی با سود ۱۰ درصد به سرمایه گذاران پرداخت می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر افزود: طرح‌های گردشگری با سرمایه ۲،۵ میلیارد ریال در شهرستان، طرح‌های بالای ۶۰ میلیارد ریال در مرکز استان و طرح های گردشگری بالای ۲۵۰ میلیارد ریال در کارگروه ملی بررسی می‌شوند.

۱۲۰ هزار مسافر و گردشگر عراقی در خردادماه با سفر به منطقه آزاد اروند موجب رونق بازار شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار