تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۸۴۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منطقه آزاد اروند و شادگان ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری آبی را دارند
 مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه خرمشهر ، آبادان و شادگان ظرفیت و زیر ساخت لازم برای اجرای طرح های گردشگری آبی را دارند گفت: برای شتاب بخشی به روند اجرای طرح های گردشگری در این مناطق باید موانع صدور مجوز و سرمایه گذاری در این بخش برداشته شوند.

  محمد برون دوشنبه در نشست شورای اشتغال شهرستان خرمشهر با محور گردشگری اظهار داشت: برای اجرای طرح‌های گردشگری آبی در شادگان، خرمشهر و آبادان به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی هستیم.

وی از مهمترین طرح‌های گردشگری آبی در استان خوزستان به طرح گردشگری در دست پیگیری و اجرا در مال آقا در مساحت ۱۵ هکتار اشاره کرد و گفت: طرح گردشگری آبی بزرگی در لالی در دست پیگیری و اجراست که روند اجرای آن از سوی سازمان آب و برق خوزستان با مشکل مواجه شده اما موانع ایجاد شده به زودی مرتفع می‌شود و پیش بینی می شود این طرح تا پایان شهریور ماه امسال به بهره برداری برسد.

مشاور استاندار خوزستان صنعت گردشگری را مؤلفه ای بسیار مهم در دنیا برشمرد و گفت: طرح‌های گردشگری با وجود منابع آب، چشم اندازهای طبیعی و آثار باستانی در استان خوزستان زمینه حضور گردشگران را فراهم می کنند که باید با وجود زیر ساخت های لازم در این استان توسعه یابند.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشورهای دیگر برای اجرای طرح‌های گردشگری روزانه مجوز صادر می شود گفت: این درحالی است که در کشور ما این پرسه به بیش از ۲ سال به طول می‌انجامد و این امر یکی از موانع توسعه طرح‌های گردشگری و اشتغالزایی است.

مشاور گردشگری استاندار خوزستان حمایت از سرمایه گذاران را راهکار توسعه اشتغال و کار آفرینی در استان خوزستان دانست و گفت: تسریع در صدور مجوز برای اجرای طرح های گردشگری زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی را فراهم می کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

برون در ادامه به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری در حاشیه رودخانه‌ها، سدها و تالاب‌ها اشاره کرد و بیان داشت: خوزستان با وجود رودخانه ها، دریاچه های پشت سدها و تالاب ها زیر ساخت و ظرفیت لازم برای اجرای این طرح ها را دارد.

مشاور استاندار خوستان گفت: دعوت از سرمایه گذار بخش خصوصی خصوصاً سرمایه گذاران خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش مهمی در توسعه طرح‌های گردشگری در استان خوزستان داشته و در رونق اقتصادی این استان نقش بسزایی دارد.

وی اهمچنین با بیان اینکه بیش از ۲۶ دستگاه اجرایی و بانک‌ها عضو کمیسیون گردشگری استان خوزستان می باشند گفت: به منظور هماهنگی بیشتر بین این دستگاه ها کمیته ویژه ای باید تشکیل شود تا مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در بخش گردشگری را مرتفع کنند.

به گزارش ایرنا گردشگری آبی از جمله ظرفیت هایی است که در شهرهای آبادان و خرمشهر مورد غفلت قرار گرفته و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی از جمله احداث هتل دریایی، اسکله‌های تفریحی، شناورهای گردشگری مناسب، رستوران‌های دریایی، تورهای دریایی در شهرهای آبادان و خرمشهر در جذب گردشگران آبی موثر بوده و این امر نیاز به مشارکت بخش خصوصی و برنامه ریزی منسجم دارد.
سواحل اروندرود، کارون و بهمنشیر در این ۲ شهرستان، ظرفیت بالقوه ای است که با بهره گیری از آنها می توان شاهد رونق گردشگری و توسعه اشتغالزایی پایدار در این مناطق بود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار