تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه ۱۹ هزار روادید در کنسولگری بصره صادر می شود
 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق با اشاره به افزایش سفر اتباع عراقی به ایران گفت: اکنون روزانه ۱۹ هزار فقره روادید در کنسولگری ایران در شهر بصره صادر می شود.

 احمد سیاهپوش روز سه شنبه در آیین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد ساکنان استان بصره عراق شیعه می باشند افزود: روزانه سه پرواز از استان بصره به کشور ایران انجام می شود.

وی از کشور عراق به عنوان یکی از کشورهای استراتژیک در منطقه نام برد و گفت: استان بصره یکی از استان های مهم و پایتخت اقتصادی کشور عراق با چهار میلیون نفر جمعیت و تولید روزانه سه میلیون بشکه نفت بشمار می رود که این ظرفیت ها فرصت مناسبی برای ارتباط تنگاتنگ با این کشور است.

سیاهپوش با تاکید بر ضرورت گسترش مبادلات علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین استان بصره و خرمشهر گفت: در استان بصره ۱۸ دانشگاه فعالیت دارند و نیمی از پزشکان کشور عراق از دانشگاه های استان بصره فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: متاسفانه به رغم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با دانشگاه استان بصره تاکنون هیچ اقدام عملی در این خصوص انجام نشده است.

وی به عنوان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره از اساتید دانشگاههای کشور و استان خوزستان خواست در نشست های مشترک با طرف عراقی شرکت کنند تا ضمن مبادله علمی و پژوهشی، مسایل و مشکلات علمی و دانشگاهی هر دو طرف مورد بررسی قرار گیرند.

سیاهپوش همچنین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم، می طلبد تمام قوا و قشرهای مختلف اقتصادی به خصوص قشر دانشجو، آموزش عالی و دانشگاهها به کمک هم برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنند تا منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی تحقق یابد.

به گزارش ایرنا در این آئین که با حضور معاون اداری، مالی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد دکتر منصور زراء‌نژاد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر معرفی شد.

زراء نژاد متولد سال ۱۳۳۶ خرمشهر است. وی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد، به ترتیب در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس تحصیل کرده است و در مقطع دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه بیرمنگام انگلستان در سال ۱۳۷۸ فارغ التحصیل شده است.

از سوابق اجرایی منصور زراءنژاد می‌توان به مسئولیت‌هایی مانند مدیریت گروه، معاونت دانشکده، ریاست دانشکده اقتصاد، معاونت امور دفاعی دانشگاه، معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز در مقاطع زمانی مختلف، مشاور اقتصادی استاندار سابق خوزستان و عضویت در انجمن‌های علمی مختلف از جمله انجمن علمی اقتصادی اسلامی ایران اشاره کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار