تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۸۴۴۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زمین‌های کشاورزی خوزستان از سیلاب تخلیه شد
 رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به تخلیه سیلاب از تمام زمین‌های کشاورزی استان گفت: اکنون حتی یک هکتار زمین کشاورزی استان زیر آب نیست و کشت تابستانه در سطح ۴۲۳ هزار هکتار آغاز شده است.

کیخسرو چنگلوایی روز سه شنبه در هفتمین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان با حضور اسماعیل نجار، جانشین این قرارگاه در کل کشور در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: کشت تابستانه شامل محصولاتی چون ذرت، شلتوک، کنجد، آفتاب گردان، سویا، سبزی، صیفی و گیاهان دائمی مثل باغات و نیشکر شروع شده است و سطح زیر کشت شلتوک نیز امسال بسیار بی سابقه است.

وی گفت: سیل‌های آذر و بهمن ۹۷ و فرودین ۹۸ سه بار به کشاورزی‌های سال زراعی ۹۷_۹۸ خسارت وارد کرد و در مجموع ۲۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر آب رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه به پرداخت خسارات کشاورزی در آذر و بهمن ماه اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران سیل فرودین ۹۸ برای پرداخت خسارات در نظر گرفته شده است این در حالی است که کشاورزی در استان در ۲ نوبت قبل از سیل ۹۸ هم خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌های بلاعوض به کشاورزان از ۱۹ تیر آغاز شده توضیح داد: تاکنون هشت هزار پرونده با مبلغ ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در کمیته‌های تخصصی شهرستان‌ها بررسی و تأیید شده است و مصوب شد ۶ هزار پرونده با مبلغ یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال به کارگروه استانی ارسال شود.

چنگلوایی افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ پرونده با مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در سامانه سجاد ثبت و پرداخت‌ها آغاز شده است.

وی بر سرعت در روند کارها تاکید کرد و آن را رضایت بخش خواند و گفت: هر هفته ۲ هزار پرونده در کارگروه استانی بررسی می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار