تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آماده سازی کامل زیرساختها برای اربعین حسینی در شلمچه و چذابه
 نشست ستاد اربعین استان خوزستان مصوب کرد :زیرساخت های مراسم اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷ روز قبل از روز اربعین آماده سازی شود.

استاندار خوزستان سه شنبه در نشست ستاد اربعین خوزستان با اشاره به پیش بینی افزایش چشمگیر شمار زائرین اربعین حسینی امسال به علت حذف ویزا، اظهار داشت: همه زیرساخت‌ها شامل راه، بهداشت، امکانات حمل و نقل، مواکب، برق، فاضلاب، پایانه‌ها و امکانات امدادی در ۲ مرز شلمچه و چذابه باید تا دهم شهریور ماه ۱۳۹۸ کاملاً آماده شود.
غلامرضا شریعتی افزود: بخشی از زیرساخت‌های آسیب دیده در جریان سیلاب به ویژه در مسیر چذابه، باید بازسازی و اصلاح شود تا در زمینه تردد زائران اربعین مشکل خاصی نداشته باشیم.
وی بر توسعه توقفگاه‌های خودرو در ۲ مرز چذابه و شلمچه تاکید کرد و گفت: چون امسال تعداد بیشتری از زائران با خودروهای سواری به ۲ پایانه چذابه و شلمچه حرکت می‌کنند نیاز است توقفگاه‌های خودروها توسعه یابند.
استاندار خوزستان تأمین امنیت زائران و افزایش حجم ارائه خدمات به زائران را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم نقاط ضعف و نارسایی‌های گذشته برطرف شود تا اربعین باشکوهی داشته باشیم.
حمید سیلاوی سرپرست فرمانداری دشت آزادگان در این نشست خواستار اعلام زمان بندی دقیق پایان کار هر یک از پروژه‌ها در مسیرهای منتهی با پایانه بین المللی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز شد.
وی همچنین بر مشارکت جدی استان‌های معین در مرز چذابه تاکید کرد و از اینکه برخی استان‌های معین کار چندانی در پشتیبانی و خدمات دهی مؤثر به زائران نکرده‌اند انتقاد کرد.
حبیب الله آصفی معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ۲ مرز چذابه و شلمچه در مقایسه با پنج سال پیش بسیار بهتر شده است اظهار داشت: هفته آینده در نشست مرکزی ستاد اربعین در تهران فهرستی از امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مرزهای چذابه و شلمچه ارائه می‌شود.
وی گفت: امسال مسیرهای تردد زائران در جاده‌های کشور ساماندهی می‌شود تا ترافیک پر حجم نداشته باشیم ضمن آنکه شهرهای اندیمشک، خرم آباد و همدان به عنوان سرپل های اصلی برای ارائه خدمت به زائران اربعین تعیین شده است.
رضا نجاتی دبیرستاد اربعین استان و مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: مواکب مردمی در ۲ مرز چذابه و شلمچه باید آمادگی اسکان و تغذیه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارزائر در روز را داشته باشند.
در این نشست مسائل بهداشتی، امنیتی، راهداری، حمل و نقل، وضعیت توقفگاه‌های خودرو، روشنایی، وضعیت فاضلاب مواکب، افزایش گیت های خروجی در ۲ مرز چذابه و شلمچه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست اعلام شد عزیمت زائران اربعین حسینی از ۲ مرز شلمچه و چذابه با ارائه گذرنامه معتبر و بیمه نامه امکان پذیر است ولی روادید لازم نیست.
حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از ۲ مرز چذابه وشلمچه از اوایل ماه صفر شروع می‌شود و تا چند روز مانده به اربعین که ۲۷ مهرماه است به اوج خود می‌رسد.
اربعین پارسال ۲۳۶ هزار زائر از پایانه چذابه و ۵۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از شلمچه راهی کربلای معلا شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار