تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مراکز آموزش عالی آبادان و خرمشهر ظرفیت جذب دانشجو از عراق را دارند
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به ظرفیت های علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در آبادان و خرمشهر گفت: همجواری این منطقه با کشور عراق و استان بصره بهترین فرصت برای جذب دانشجوی خارجی از کشور عراق و کسب درآمد برای دانشگاههای این منطقه است که این ظرفیت در این منطقه وجود دارد.

محمدتقی نظرپور سه شنبه در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با انتقاد از اینکه تفاهمنامه همکاری بین دانشگاههای خرمشهر و آبادان در منطقه آزاد اروند با دانشگاه های استان بصره عراق تنها در حد امضای یک تفاهمنامه باقی مانده است افزود: این تفاهمنامه در حد انعقاد بوده و هیچگونه قدمی در راستای عملی کردن آن و انجام مبادلات علمی و دانشگاهی بین ۲ طرف صورت نگرفته است.

وی افزود: منطقه آزاد اروند و مراکز آموزش عالی مستقر در آبادان و خرمشهر باید از ظرفیت همجواری با استان بصره عراق در راستای افزایش مبادلات علمی و دانشگاهی و پذیرش دانشجو از کشور عراق گام های موثری بردارند.

نظرپور همچنین به تشریح شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن پرداخت و افزود: تحریم ظالمانه آمریکا شرایط سختی را به ناحق برای کشور ایجاد کرده لذا تلاش مجموعه آموزش عالی کشور بهره گیری از ظرفیت های داخلی در راستای اتخاذ راهکار مناسب برای مقابله با تحریم با هدف کمک به برون رفت از این وضعیت است.

وی در ادامه به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بودجه کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای سه ماهه اول امسال حدود ۱۸ درصد و برای ۶ ماهه نخست امسال حدود ۳۵ درصد بودجه برای دانشگاههای کشور تخصیص داده شد که بیانگر این واقعیت است که شرایط کشور نسبت به سال گذشته سخت تر شده است.
به گزارش ایرنا در این آئین منصور زراء نژاد به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر معرفی و از زحمات لطف اله خواجه پور تقدیر شد.

زراء‌نژاد متولد سال ۱۳۳۶ خرمشهر است. وی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس تحصیل کرده است و در مقطع دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه بیرمنگام انگلستان در سال ۱۳۷۸ فارغ التحصیل شده است.

وی از سال ۱۳۶۶ همکاری خود با دانشگاه شهید چمران اهواز را آغاز کرده و هم اکنون با مرتبه استادی پایه ۴۰ در دانشگاه یادشده مشغول فعالیت علمی، پژوهشی و تدریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر چهار دانشکده مهندسی دریا، علوم دریایی و اقیانوسی، مهندسی منابع طبیعی دریا و اقتصاد و مدیریت دریا دارد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می کند.

حدود ۲ هزار دانشجو در ۱۱ رشته کارشناسی، ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته دکترا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تحصیل می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار