تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم فراهم‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی برای ورود گردشگران عراقی

 سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: با توجه به تأثیر حضور گردشگر در منطقه برای بهبود معیشت مردم، باید زیرساخت‌های فرهنگی برای حضور گردشگران فراهم شود.

کورش مودت در جلسه شورای اشتغال در فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: امروز و با توجه به ورود بیش از گذشته اتباع عراقی و حذف روادید میان دو کشور ایران و عراق شرایط برای توسعه سرمایه‌گذاری در خرمشهر فراهم تر شده است.

وی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای استقبال از حضور گردشگران عراقی در خرمشهر تأکید کرد و گفت: امروزه جو ناخوشایندی نسبت به حضور گردشگران عراقی وجود دارد و برخی نیز با توجه به رقابت برای جذب بازار عراق و سوریه به دنبال تخریب فضا هستند که با کمک نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها باید به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی پرداخت.

کمبود مواد غذایی و گران شدن کالاهای اساسی در خرمشهر در پی ورود اتباع عراقی در منطقه ازجمله علت‌های مطرح‌شده از سوی مخالفان حضور بدون مانع عراقی‌ها در منطقه آزاد اروند است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در این رابطه توضیح داد: درخواست شده در زمان توزیع کالاهای اساسی جمعیت خرمشهر به‌جای جمعیت اصلی با جمعیت شناور عراقی‌ها محاسبه شود، محل‌های توزیع اقلام اساسی و میزان توزیع اقلام در خرمشهر افزایش‌یافته و در حال حاضر نیز با تدابیر اتخاذشده قیمت کالاهایی همچون شکر و مرغ نسبت به ماه‌های گذشته کاهش داشته است.

وی در ادامه بر لزوم تشدید نظارت دستگاه‌های نظارتی تأکید کرد و ایجاد فروشگاه بزرگ برای خرید و همچنین راه‌اندازی بازارچه مرزی در شلمچه را راهکاری برای رفع مشکلات این‌چنینی دانست.

مودت در ادامه این جلسه که با محوریت رفع موانع سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری خرمشهر برگزارشده بود، اظهار کرد: خرمشهر ظرفیت گردشگری زیادی دارد و علاقه‌مندان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این شهر نیز وجود دارند که باید تلاش شود زمینه برای تسهیل این امر فراهم شود.

وی، توسعه گردشگری آبی را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در خرمشهر دانست و گفت: در خرمشهر چند قایق و شناور وجود دارد بااین‌حال نیاز به توسعه هرچه بیشتر این بخش احساس می‌شود و اسکله‌های نیمه آماده در این شهرستان نیز باید تکمیل شوند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر با تأکید بر لزوم تسهیل و تسریع روند اداری سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از فرار سرمایه‌گذار، اخذ مجوزهای لازم پیش از اقدام برای اجرای پروژه درزمینهٔ گردشگری دریایی را هم یک الزام قانونی خواند.

مودت همچنین در سخنانش با اشاره به نرخ بالای بیکاری در خرمشهر و مسدود شدن سامانه کارا، از استفاده نکردن از ظرفیت سامانه کارا در خرمشهر انتقاد کرد.

وی از مشاغل خانگی به‌عنوان ظرفیتی دیگر برای کاهش نرخ بیکاری در خرمشهر یادکرد و گفت: نباید از ظرفیت مشاغل خانگی غافل شد و از مسئولان درخواست می‌شود با جدیت بیشتر برای منافع مردم این امور را پی‌جویی کنند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار