تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بودجه یک سال هیئت تیراندازی به اندازه قیمت یک اسلحه تپانچه هم نمی‌رسد
رئیس هیئت تیراندازی استان خوزستان گفت: قیمت تجهیزات نسبت به سال ۹۷ چندین برابر شده ‌و هیئت از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید به طوری که با بودجه یک سال یک اسلحه تپانچه هم نمی‌توان تهیه کرد.
 ورزش تیراندازی پس از بازی‌های پاراالمپیک تورنتو در سال 1976 در برنامه پارالمپیک برگزار شد و امروزه در بیش از 65 کشور جهان این فعالیت انجام می‌شود. در سال 2010، IPC و ISSF تفاهمنامه‌‌ای جهت همکاری و هماهنگی در توسعه ورزش های تیراندازی امضا کردند.

مسابقات سلاح‌های تفنگ و تپانچه در مسافت‌های 10، 25، 50 و 300 متر برگزار می‌شود. برای مسافت 10 متر، از سلاح بادی استفاده می‌شود و در مسافت‌های بیشتر سلاح خفیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سالار محمد‌نیا رئیس هیئت تیراندازی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهوازاظهار داشت: ورزش تیراندازی یک ورزش پرهزینه و گران‌قیمتی است، یک ورزشکار حرفه‌ای برای شرکت در مسابقات باید حدوداً 100میلیون تومان هزینه کند.

قیمت تجهیزات نسبت به سال 97 چندین برابر شده و هیئت از پس این هزینه‌ها برنمی‌آید به طوری که با بودجه یک سال هیئت یک اسلحه تپانچه نمی‌توان تهیه کرد.

وی گفت: یک مشکل اساسی که در این رشته وجود دارد بحث تیر است که کاملاً وارداتی بوده و برای تمرین کردن به آن نیاز شدید داریم البته وزارت دفاع تا حدی تولید می‌کند ولی محدود است. در بحث ورزش حرفه‌ای یک ورزشکار باید حتماً شلیک داشته باشد در ورزش تیراندازی اگر ساچمه وجود نداشته باشد رسمی این رشته تعطیل می‌شود.

رئیس هیئت تیراندازی استان خوزستان افزود: در کلاس و کارگاه آموزشی که برگزار می‌کنیم تمام تجهیزات از جمله اسلحه، ساچمه، فرم، لباس مخصوص تیراندازی، سیبل و سالن تیراندازی به‌ طور کاملاً رایگان در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم.

وی گفت: با وجود هزینه بالا این ورزش اما رشد صعودی را در زیرساخت‌ها، آموزش و قهرمانی در مقایسه با دیگر هیئت‌ها را داشتیم. در زمینه قهرمانی نتایجی که در سال‌های گذشته گرفتیم بین 17و 18 بود ولی بعد از تلاش‌های فراوان هیئت، بخش آموزش و استعدادیابی امروز بجایی رسیده‌ایم که در رده سنی نوجوانان 7 نفر از ورزشکاران ما به تیم ملی دعوت‌شده‌اند و این بیان‌گر نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های آن‌ها است.

محمد نیا گفت: صحبت‌هایی با پیمانکار مجموعه ورزشی غدیر اهواز انجام شد و قرار است یک قطعه زمین در اختیار هیئت تیراندازی قرار بگیرد و ما قصد داریم در آنجا سایت اهداف پروازی را راه‌اندازی کنیم و هدف دوم راه‌اندازی دهکده اهداف پروازی در خارج شه است که اگر زمین در نظر گرفته‌شده تحویل داده شود به قطب تیراندازی کشور تبدیل می‌شویم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار