تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۸۴۴۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سند تحول بنیادین با تغییر رویکرد مدیران مدارس محقق می‌شود
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی این وزارتخانه گفت: اجرای درست سند تحول بنیادین تنها با تغییر رویکرد مدیران مدارس محقق می شود، لذا مدیران مدارس باید از مدیریت اجرایی به سمت مدیریت آموزشی و در مراحل بالاتر به سمت راهبری تربیتی گام بردارند.

«علی ذو علم» روز سه شنبه در نشست با مدیران مدارس متوسطه خوزستان در اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین مدیران مدارس به عنوان راهبران تربیتی تلقی می‌شوند. راهبر تربیتی باید زمینه را برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان بر مبنای تقویت تفکر محوری و خلاقیت محوری دنبال کند.

وی گفت: برنامه ریزی برای پیاده سازی طرح تحقق حیات طیبه در بین دانش آموزان با در نظر گرفتن مدرسه به عنوان رکن اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین از اولویت‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور است.

ذو علم بیان کرد: برنامه ریزی برای تغییر فرهنگ سازمانی مدیران مدارس و ضرورت توجه به سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نقطه آغاز برنامه‌های تحولی از مدرسه کلید می‌خورد. تحول واقعی زمانی به وقوع می‌پیوندد که نگرش مدیران و معلمان تغییر پیدا کند.

وی اظهار داشت: مهمترین راهبرد سازمان پژوهش و برنامه ریزی افزایش مشارکت معلمان و صاحب نظران تربیتی در تألیف کتب درسی و ارتقای وضعیت برنامه درسی در سطح مدارس است و سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور تنها شاخص برای سنجش میزان موفقیت برنامه‌های تحولی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش کشور است.

"علی ذو علم" معاون آموزش و پرورش امروز در سفری یک روزه برای حضور در چند نشست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و بازدید از مدارس مناطق سیل زده استان به اهواز سفر کرد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار