تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۸۴۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند امکان‌پذیر شد
سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند امکان‌پذیر شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سفر گردشگران عراقی با خودروی شخصی به آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند با طی ضوابط گمرکی امکان پذیر است.

قدرت اله طمیمیان اظهار داشت: ورود گردشگران عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند مستلزم طی کردن ضوابط گمرکی در مرز شلمچه می باشد.

وی افزود: این خودروها با پلاک عراقی وارد منطقه آزاد اروند می شوند و مجازند در محدوده شهرستان های آبادان و خرمشهر تردد کنند.

طمیمیان به ورود نخستین گردشگر عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: این اقدام در راستای توسعه گردشگری و تسهیل ورود گردشگران خارجی به شهرستان های آبادان و خرمشهر اجرا شده است.

وی گردشگری را یکی از مهم ترین صنایع توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال در منطقه آزاد اروند دانست و افزود: گردشگری یکی از بزرگ ترین صنایع درآمدزا در رشد و توسعه اقتصادی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، ایجاد فضایی امن و تسهیل شرایط ورود و خروج گردشگران را از جمله اهداف این معاونت در امر گردشگری عنوان کرد.

۱۲۰ هزار مسافر و گردشگر عراقی در خردادماه با سفر به منطقه آزاد اروند موجب رونق بازار شهرهای آبادان و خرمشهر شدند.

احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق روز سه شنبه از افزایش سفر اتباع عراقی به ایران خبر داد و گفت روزانه ۱۹ هزار فقره روادید در کنسولگری ایران در شهر بصره صادر می شود.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور به دلیل وجود دو شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد که با استقبال گردشگران خارجی ازجمله کشور عراق، در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری و نیز توسعه اقتصادی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار