تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۵۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع برخی داروهای فشار خون در داروخانه های شمال خوزستان ممنوع شد
 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول تهیه و توزیع برخی از سری ساخت های داروی لوزارتان پتاسیم (کنترل فشارخون بالا) را در داروخانه های شمال خوزستان ممنوع اعلام کرد.

داود سلمانپور افزود: فشار خون یکی از بیماری هایی است که با استرس تشدید می شود لذا بیماران نباید شک و ابهامی درخصوص داروهای آن داشته باشند.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود ناخالصی NMBA در ماده مؤثر لوزارتان تولیدی شرکت HETERO ساخت کشور هلند،تهیه و توزیع برخی از سری ساخت های این دارو در داروخانه ها ممنوع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: جمع آوری این دارو در شمال خوزستان آغاز شده و تقاضا می شود از عرضه آن در داروخانه های شمال خوزستان جلوگیری شود.

وی گفت: تهیه و توزیع قرص لوزاور ۲۵ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت های ۲۸۱۹۰۰۴،۲۸۱۹۰۰۳،۲۸۱۹۰۰۲،۲۸۱۹۰۰۱ و همچنین قرص لوزاور ۵۰ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت های ۲۹۱۹۰۰۳ و ۲۹۱۹۰۰۴ ممنوع است.

سلمانپور با اشاره به بلامانع بودن تهیه و توزیع سایر سری های ساخت این قرص، به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید دارو به شماره سری ساخت آن توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص تهیه و توزیع سری ساخت های ممنوع توسط داروخانه ها در شهرستان های دزفول، شوش و گتوند با شماره ۴۲۵۴۳۵۹۷ مربوط به امور دارویی معاونت غذا و دارو تماس بگیرند.

وی افزود: لوزارتان دارویی است که برای درمان فشارخون بالا Hypertension یا محافظت از کلیه ها در برابر آسیب های ناشی از دیابت و همچنین کاهش خطر ابتلاء به سکته های مغزی در بیماران مبتلا به فشارخون و بیماری های عضلات قلبی استفاده می شود.

کل جمعیت شهرهای دزفول، شوش و گتوند حدود ۷۹۰ هزار نفر است که ۳۳۵ هزار نفر از آنها بالای ۳۰ سال و جمعیت هدف در طرح سنجش فشار خون بودند.

با اجرای طرح کنترل فشار خون در شمال خوزستان مشخص شد هشت درصد افرادی که در طرح کنترل فشار خون در شهرهای دزفول، شوش و گتوند شرکت کردند دارای فشار خون بالا هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار