تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۵۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان تعزیرات حکومتی: آرای قضایی باید منجر به رونق کسب و کارشود
 معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی گفت: آرا قضایی باید به منجر به رونق تولید و کسب و کار، جلب وتقویت اعتماد عمومی به عنوان سرمایه های اجتماعی شود.

 محمد بارانی روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان در سرسرای اداری مجتمع قضائی شهید تندگویان اهواز افزود: باید به گونه‌ای کار کرد که چرخ تولید به گردش درآید و پیوند ملت، دولت و حاکمیت مستحکم شود.
وی نظارت را وظیفه‌ای اجتماعی و نه سازمانی بیان کرد و افزود: اینکه چند نفر به عنوان ناظر گمارده شود در دنیای امروزی منسوخ شده است، همه باید ناظر و چشم بینا داشته باشند تا فساد در اشکال مختلف آن در جامعه برچیده شود.
بارانی شبکه‌های اجتماعی را فارغ از برخی پیامدهای منفی آن، در نظارت عمومی و رونق کسب و کار اثرگذار خواند و در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که فشارهای دشمن تشدید شده باید اعتماد مردم را تقویت کرد افزود: هر رأیی که به اعتماد و اطمینان مردم صدمه بزند مردود است و به فرایند تولید و کسب وکار صدمه می‌زند.
وی مدیریت هوشمند و منعطف و درک واقعی از نیازهای جامعه را ضرورتی انکار ناپذیر در شرایط فعلی جامعه بیان کرد و افزود: تعامل، تشخیص مصلحت، همگرایی و بهره گیری از خرد جمعی در تصمیم سازی می‌تواند گره‌های کور رونق تولید و کسب و کار را باز کند.

مچ گیری نه، نظارت آری
معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه "رسیدگی " ابزار است نه هدف اظهار داشت: هدف دستگاه قضائی و شبه قضائی باید تسهیل کسب و کار، رونق تولید و اشتغال پایدار باشد و اجازه داد مردم به وارد کار و صادرات و واردات شوند.
بارانی با تصریح به اینکه کمین کردن، مچ گیری و پرونده سازی در آموزه‌های اسلامی و اخلاقی مردود است اظهار داشت: نظارت باید باشد و کار سازمان تعزیرات حکومتی تنها به رسیدگی ختم نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید اجازه داد کسب و کار حلال رونق پیدا کند تاکید کرد: مداخله قهری از وظایف اجتناب ناپذیر تعزیرات هم است ولی این مداخله باید هوشمندانه باشد و به آرامش در جامعه منتهی شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه افزود: گفت: مداخلات نباید تبدیل به برچسب زنی شود، اگر صنعتگری دهها سال خدمت کرده با یک پرونده به او برچسب نزنیم و اجازه دهیم به فعالیت خود ادامه دهد و به مردم خدمت رسانی کند.
نعمت الله بی راوندی مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی خوزستان نیز در این آئین با تاکید بر اینکه باید مدافع تولید سالم و اشتغال پایدار در استان باشیم گفت: برای پیشگیری از تخلف و نظارت بر بازار باید از ظرفیت‌های اجتماعی و نهادهای مدنی همچون اصناف استفاده کرد.
رضا سعیدی مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی خوزستان نیز در سخنانی، رسیدگی منصفانه، بی طرفانه و رعایت قانون و منافع ملی و مصالح جامعه را راهبرد اصلی کاری خود در مدت پنج سال خدمت درتعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد و گفت: در بحث رسیدگی و صدور رأی، هیچ گاه تسلیم فشارها و لابی‌ها نشدم و تلاش شد حقی از کسی ضایع نشود ولی با این حال ممکن است اشتباهاتی نیز وجود داشته باشد که یک چیز طبیعی و عادی است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار