تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرانه درمان و دسترسی به امکانات پزشکی در خوزستان باید افزایش یابد
  استاندار خوزستان گفت: سرانه درمان و سطح دسترسی به امکانات پزشکی در خوزستان باید افزایش یابد تا مردم به خدمات درمانی بهتری از نظر کمی و کیفی دست یابند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در نشست مدیران و معاونان مدیریت درمان و اداره کل تأمین اجتماعی به مناسبت هفته تأمین اجتماعی در محل استانداری افزود: با وجود تلاش‌های مطلوبی که در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته ولی میانگین درمان استان یزد از خوزستان بیشتر است.

ضرورت حفظ صندوق تأمین اجتماعی
استاندار خوزستان گفت: صندوق تأمین اجتماعی به عنوان یک صندوق بین نسلی باید حفظ شود چون جمعیت زیادی از کشور را زیرپوشش خود دارد.
وی اظهار داشت: با وجود مشکلات و فشارهای زیادی که در سال‌های اخیر به صندوق تأمین اجتماعی وارد شده ولی خود را حفظ کرده است و سازمان تأمین اجتماعی به وظایف و تعهدات خود به جامعه هدف عمل کرده است.
شریعتی با تاکید بر اینکه باید مدیریت صحیح در راستای حفظ استقلال صندوق تأمین اجتماعی اعمال شود و هزینه‌های خود را تأمین کند از تعامل سازمان تأمین اجتماعی در حل مسائل کارگری هفت تپه، لوله سازی، گروه ملی فولاد و واحدهای نیشکری استان تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه منافع استان و سازمان تأمین اجتماعی به هم گره خورده است ابراز امیدواری کرد با همگرایی و تعامل مشکلات ناشی از سیلاب کاهش یافته و با حمایت از تولید در خوزستان، شکر تولیدی استان در ۲ تا سه سال آینده به ۶۵۰ هزارتن برسد.


سهامداری آری، بنگاه داری نه
استاندار خوزستان گفت: دولت و سازمان تأمین اجتماعی باید بنگاه داری را متوقف کرده و به سمت سهامداری بروند.
وی با بیان اینکه بنگاه داری سازمان تأمین اجتماعی را متضرر کرده است و بخشی از درآمدها برای سرپا نگهداشتن واحدهای تولیدی منجر به زیان انباشته شده است افزود: با توجه به اینکه صندوق تأمین اجتماعی متعلق به آیندگان نیز هست باید سرمایه آن به صورت مداوم و مستمر افزایش یابد تا پاسخگوی نیازها، تعهدات و وظایف ذاتی که مهمترین آن حمایت جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران است باشد.

پیگیری پرداخت ۲۵ درصد حق جنگی
استاندار خوزستان با انتقاد از پرداخت نشدن ۲۵ درصد حق جنگی به مجموعه کارکنان تأمین اجتماعی خوزستان اطمینان داد موضوع پرداخت این حق قانونی را از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کرده و به سرانجام خواهد رساند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت ۲۵ درصدی حق جنگی به مجموعه سازمان آموزش و پرورش خوزستان به کاهش ۷۰ درصدی درخواست انتقالی معلمان استان به سایر نقاط کشور شده است افزود: باید سطح خدمات دهی و رفاه همه کارکنان شاغل در خوزستان افزایش یابد تا انگیزه ماندگاری در استان تقویت شود.
در این نشست معاون اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه حدود ۶۲ درصد جمعیت خوزستان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند افزود: این رقم از میانگین کشوری بیشتر است.
ضیا صباغ اجرای طرح قانون بخشودگی دیرکرد بیمه کارگاه‌های دولتی، خصوصی و نیمه دولتی و اجرای تهاتر بدهی چهار بیمارستان اروند، مهر، آریا و آپادانا را گامی در راستای بهبود کسب و کار و رفع چالش‌های فعلی بیان کرد و افزود: بر اساس طرح تهاتر، مطالبات مراکز درمانی با بدهی آنان تسویه می‌شود.
دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان نیز با بیان اینکه در جذب پزشکان متخصص برای مراکز درمانی و بیمارستانی خوزستان مشکل وجود دارد خواستار اتخاذ تمهیداتی نظیر بخشودگی مالیاتی شد تا امکان جذب پزشکان و ماندگاری آنان بیشتر شود.
وی خواستار پیگیری جدی پرداخت ۲۵ درصد حق جنگی کارکنان تأمین اجتماعی از سوی استاندار خوزستان و احداث مجتمع‌های رفاهی و تفریحی برای کارکنان شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار