تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۸۴۵۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ واحد تولیدی در خوزستان تسهیلات طرح رونق تولید گرفتند
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اجرای طرح تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی (طرح رونق تولید) در استان گفت: ۴۰ واحد تولید استان از ابتدای امسال تاکنون در قالب این طرح یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

امیرحسین نظری با اشاره به اینکه سود تسهیلات در این طرح ۱۸ درصد است بیان کرد: طرح اعطای تسهیلات بدون دز نظر گرفتن بدهی معوق، چک برگشتی، صورت‌های مالی حسابرسی شده واحد تولیدی و شاخص‌های بانکی در سطح استان در حال اجرا است.

وی گفت: میزان اعتباری که برای این طرح در استان در نظر گرفته شده است ۶ هزار میلیارد ریال است که در سه بخش کشاورزی، گردشگری و صنعت توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به طرح‌های دیگری که برای رونق تولید و صنعت در حال انجام است افزود: اجرای طرح‌هایی از جمله تسهیلات کمک‌های فنی اعتباری، طرح تسهیلاتی اشتغال فراگیر روستایی و طرح تولید و اشتغال از دیگر طرح‌های مهم دولت به منظور رفع موانع تولیدی واحدهای صنعتی در حال انجام است.

بهره مندی ۱۱۸ واحد تولیدی از طرح تسهیلاتی کمک‌های فنی

نظری با اشاره به طرح تسهیلاتی کمک‌های فنی و اعتباری گفت: این طرح با حمایت استاندار خوزستان و مشارکت بانک ملی در حال اجرا است و از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۸ واحد تولیدی در قالب این طرح تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که در این طرح پرداخت می‌شود با بهره ۶ تا ۸ درصد است و در این مدت یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به این تعداد واحد تولیدی پرداخت شده است.

پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ۱۳۳ واحد تولید در قالب طرح تسهیلاتی اشتغال فراگیر و روستایی ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌ای از ابتدای امسال تاکنون دریافت کردند و در بخش روستایی نیز ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح پرداخت شد.

نظری همچنین با اشاره به طرح تولید و اشتغال افزود: این طرح امسال ابلاغ شده است و هنوز اجرایی نشده است، میزان بهره تسهیلات در این طرح بین ۱۲ تا ۱۴ درصد است.

وی گفت: با توجه به مصوبه هیأت دولت و با تصویب و تأیید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تمام کارفرمایان استان از تولیدی، پیمانکاری، صنفی، کشاورزی از بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی برخوردار شوند که با توجه به اعلام آمادگی تأمین اجتماعی جهت همکاری حداکثری پیش بینی می‌شود که مبلغ قابل توجهی ناشی از اجرای طرح فوق بخشودگی به نفع تولید باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون مشکلات ۸۸۲ واحد تولیدی بررسی شد که از این تعداد رفع مشکل ۴۲۰ مورد دردست اقدام است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار