تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۵۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹ هزار فرصت شغلی در مناطق محروم خوزستان ایجاد می شود
 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: بیش از ۹ هزار فرصت شغلی با برنامه ریزی های صورت گرفته و صرف دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سطح مناطق محروم استان ایجاد می شود.

 مرتضی موصلی روز چهارشنبه در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل شیلات استان در اهواز اظهار داشت: در راستای پیشبرد سیاست‌های توانمند سازی کمیته امداد امام با هدف توسعه اشتغال و کسب و کارهای خرد در مناطق محروم و با بهره گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف تلاش شده بتوانیم بخشی از مشکلات جامعه هدف را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال در سطح استان ایجاد شد که در سال جاری در این زمینه اعتبارات بیشتری اختصاص یافته است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته یکی از ظرفیت‌هایی که در سطح خوزستان وجود دارد در حوزه شیلات و آبزی پروری است.

وی بیان کرد: همکاری این دو دستگاه در حوزه توسعه شیلات و آبزی پروری ویژه خانواده‌های تحت پوشش و اقشار نیازمند در سطح روستاها با این تفاهم نامه گسترش پیدا می‌کند.

موصلی گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری امروز، ۳۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال ایجاد می‌شود و زمینه توانمند سازی خانواده‌های نیازمند را فراهم می‌کند.

طرح‌های مهمی جهت رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان اجرا می‌شود

همچنین غلامرضا افتخاری نسب مدیرکل شیلات خوزستان در این مراسم اظهار داشت: این اداره کل در زمینه ایجاد اشتغال پایدار با سایر دستگاه‌های خدمت رسان در این زمینه همسو و همگام بوده و در این تفاهم نامه نیز برای ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: با شروع این تفاهم نامه پیشبرد جامعه هدف ما گسترده‌تر می‌شود و در ماه‌های آینده نیز برای جامعه هدف خود در برخی از شهرستان‌ها طرح‌های خوبی در دستور کار است.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: اشتغال در صنعت آبزی پروری یکی از پایدارترین اشتغال‌ها به شمار می‌رود و بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته در راستای کاهش بیکاری موجود در استان بسیار تأثیرگذار است.

وی بیان کرد: اداره کل شیلات در این زمینه آموزش‌های لازم به مددجویان ارائه داده و نوع پرورش ماهی نیز متناسب با اقلیم منطقه در نظر گرفته می‌شود.

افتخاری نسب تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در آینده با همکاری کمیته امداد اجرایی می‌شود این است که تعدادی شهرستان به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته می‌شوند و طرح‌های مهمی برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار در آنها اجرا می‌شود.

تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، آموزشی و خدماتی بین کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان و اداره کل شیلات استان روز چهارشنبه با هدف ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در مناطق محروم استان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال امضا شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار