تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۴۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان نباید معبر و بارانداز قاچاق باشد
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با تاکید بر برخورد با پدیده قاچاق گفت: خوزستان نباید معبر، بارانداز و محلی برای قاچاق باشد.

نعمت‌الله بیرانوندی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات خوزستان که امروز (26 تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی، نهادی با سبقه قضایی است که پیوند ناگسستنی با قضا و در عین حال فلسفه وجودی مشترک با دولت دارد که باید با این دو مجموعه رابطه و تعامل ایجاد کرد.

وی افزود: تنها مجموعه‌ای که به صورت صریح عنوان حکومتی در عنوان آن قید شده است سازمان تعزیرات حکومتی است که یعنی در این سازمان باید حاکمیت کرد. تعزیرات باید بین نفع مردم، منویات دولت، اجرای عدالت و مقتضیات زمان و مکان تعادل ایجاد کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه باید نگاه جامعی داشته باشیم تا به نتایج مورد نظر برسیم، گفت: ایفای نقش فعال در سال رونق تولید و کمک به بهبود فضای کسب و کار، تعامل همه جانبه با مدیریت ارشد استان، برنامه‌ریزی جهت گشت‌های مشترک تعزیراتی با دستگاه‌های کاشف و ضابط، حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده به صورت توأمان، رسیدگی فوری، قاطع و بازدارنده به پرونده‌های متشکله و رسیدگی به بخشی از تخلفاتی که از پیشگیری عبور کرده برخی از برنامه‌های آینده است.

بیرانوندی عنوان کرد: همچنین برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق جهت حمایت از تولید داخلی و اشتغال باید مدنظر قرار بگیرد. خوزستان در کنار تولید ممکن است معبری برای عبور کالای قاچاق باشد. خوزستان نباید معبر، بارانداز و محلی برای قاچاق باشد بلکه باید محلی برای تولید و اشتغال پایدار باشد.

وی با تاکید بر بر بازار بر بازار، بیان کرد: پیشگیری جزئی از رسیدگی است و نباید بدون نظارت و کنترل و پیشگیری تنها جریمه کنیم. همچنین اصناف ظرفیتی هستند که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمان شکل‌گیری مبارزات امام(ره) نقش پررنگی داشتند. نقش اصناف در زمینه‌های مختلف کار قابل انکار نیست.
بیرانوندی گفت: باید فرهنگسازی جهت ایجاد بازار اسلامی ایجاد شود و شعارهایی مانند  "جنس فروخته شده، پس گرفته می‌شود" و "نسیه داده می‌شود حتی به شما دوست عزیز" به بازارها ما برگردد و رایج شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار