تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۴۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حالت آماده باش زلزله در شهرستان کارون اعلام شد
  فرماندار شهرستان کارون با اعلام آماده باش ستاد بحران در این شهرستان گفت: گزارش های مردمی از خسارت به برخی منازل روستایی بر اثر زمین لرزه صبح امروز دریافت شده است.

معصومه خنفری  اظهار داشت: زمین لرزه در ساعت ۳:۱۵ دقیقه و پس لرزه در ساعت ۳:۲۳ دقیقه صبح امروز در شهر کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون احساس شده و خانه‌ها لرزیده و اهلی برخی روستاها از منازل خود بیرون آمدند.

وی افزود: خوشبختانه این زمین لرزه خسارت جانی و مالی در برنداشته اما تعدادی از اهالی روستاها اعلام کرده‌اند که منازل آنها ترک برداشته است.

به گفته وی با توجه به اینکه وقوع سیل در بهار امسال در این شهرستان، احتمال دارد که خسارت‌های سیل در آسیب ناشی از این زمین لرزه تأثیر داشته باشد.

خنفری با اشاره به اعلام حالت آماده باش در شهرستان کارون، تاکید کرد: با دهیاران صحبت شده و به اهالی نیز اعلام کردیم که مراقب باشند زیرا ممکن است پس لرزه‌های دیگری را نیز شاهد باشیم.

شرایط اهواز عادی است

فرماندار شهرستان اهواز نیز با اشاره به نزدیکی مرکز زمین لرزه صبح امروز به اهواز گفت: این زمین لرزه خسارتی در این شهرستان تا کنون نداشته است.

جمال عالمی نیسی افزود: صبح امروز بعد از وقوع زمین لرزه مناطق پرخطر اهواز به ویژه محله «منبع آب» که احتمال آسیب در آن وجود داشته بررسی شده، که خوشبختانه خسارتی نداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکل خاصی را شاهد نبودیم ستاد بحران در شهرستان تشکیل نشده اما در فرمانداری شرایط را رصد می‌کنیم.

صبح امروز پنج شنبه چهار زلزله خوزستان را لرزاند. زمین لرزه ۴.۲ ریشتر در ساعت ۳:۱۵ دقیقه، زلزله ۳.۴ در ساعت ۳:۲۳ دقیقه و زلزله ۳.۲ ریشتر در ساعت ۴:۴ دقیقه در نزدیکی اهواز رخ داده است. در ساعت ۴:۳ دقیقه نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۲.۸ ریشتر در شادگان رخ داده است.

۱۷ تیر ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان (منطقه گلگیر) را لرزاند که بعد از آن بیش از ۶۰ پس لرزه رخ داده است.

شهرستان کارون پیش از این به عنوان منطقه ۵ شهرداری در جنوب اهواز بوده که در سال ۱۳۹۱ منفک شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار