تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۴۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار سه قوه قرار گیرد
امام جمعه خرمشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای سیل احتمالی دیگر، اما عملیات ساماندهی رودخانه و لایروبی صورت نگرفته است و انتظار داریم دولت، مجلس و قوه‌قضائیه به امر مهم لایروبی رودخانه‌ها ورود جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام محمد جواد عادلپور امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: اگر به دنبال این باشیم که در دین ارتقاء پیدا کنیم و به بالاترین درجات تقوا برسیم، نخستین اقدام رفع موانع این پیشرفت و ارتقاء است.

بزرگترین مانع برای رسیدن به بالاترین درجات تقوا غفلت است، تا انسان از غفلت که به تعبیر روایات همانند خواب است، خارج شود نمی‌تواند در مسیر پیشرفت و ارتقاء حرکت کند.

غفلت به این معناست که انسان از تمام شرایط موجود، بایدها و نبایدها، حق و باطل، زشتی و خوبی بی‌خبر باشد، اگر فرد به غفلت برسد به تعبیر روایت قلب او می‌میرد.

امام جمعه خرمشهر در خطبه دوم، به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه از انقلاب اسلامی تجلیل و از ملت ایران به عظمت یاد می‌کنند و علت عظمت ملت را اراده، همت بلند، ایستادگی و شجاعت ملت است.

وی افزود: سرچشمه حرکت ملت ایران بصیرت است و بصیرت این ملت شجاع از ایمان، ولایتمداری و وجود رهبران حکیم، شجاع، آگاه و بصیر گرفته شده است.

عادلپور عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که این عظمت ملت ایران را سلب کنند، اما به خواست خداوند متعال در این امر ناکام خواهند ماند و تا زمانی که این عظمت در وجود ملت ایران باشد، هیچ دشمنی نمی‌تواند جلودار آنها باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: آفت بزرگ دولت‌های غربی تکبر آنها است و همواره بر اساس این تکبر به دنبال تاراج و تحقیر ملت‌ها هستند، آمریکا زمانی که از برجام خارج شد، اروپا در قبال آن جز تاسف هیچ اقدام عملی نداشتند و خود به ۱۱ تعهد برجامی خود هیچ عملی نکردند.

امام جمعه خرمشهر گفت: اکنون که جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون در حال کاهش تعهدات برجامی خود است به تعبیر رهبر معظم انقلاب این پرروها(اروپا) به ملت گستاخی می‌کند در حالی که خود آنها به هیچ تعهد خود عمل نکردند.

عادلپور افزود: اکنون که آمریکا متحمل شکست صددرصدی شدند، اروپا در تکاپو افتاده است که در حقیقت این اقدامات آنها فریبکارانه است و امیدواریم مسؤولان ما با توجه به تجربه برجام فریب دشمن را نخورند چرا که ملت ما نسبت به مذاکرات حساس هستند.

وی عنوان کرد: تنها راه حل و چاره شکست دشمن متکبر ایستادگی در مقابل آنها است البته ملت ما واقعیت را دیده و در مقابل دشمنان ایستاده است و این ایستادگی دشمن را به زمین می‌زند.

عادلپور همچنین با اشاره به بیانات رهبری در مورد خباثت انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، گفت: این خباثت انگلیس بی جواب نخواهد ماند و پس از تهدید مقام معظم رهبری این کشور خبیث به وحشت افتاده است و باید منتظر پاسخ جمهوری اسلامی ایران در هر زمان و هر مکان باشد.

امام جمعه خرمشهر افزود: در روزهای گذشته یک نفتکش به دست سپاه سرافراز افتاد و دشمنان بدانند که این اولین واکنش جمهوری اسلامی است که قطعا آخرین واکنش نخواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم داشتن تقوا در فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از بدبختی‌های جامعه ترویج دروغ، افتراء و شایعات در فضای مجازی است، ما نباید در فضای مجازی هر مطلبی را قبول کنیم یا هر مطلبی را بازنشر دهیم.

عادلپور عنوان کرد: متاسفانه مسؤولان مربوطه در امر سامان‌دهی فضای مجازی بسیار کم گذاشته‌اند و خواسته‌های رهبری را محقق نکردند.

وی با اشاره به حمله کوبنده سپاه پاسداران به گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان، گفت: این اقدام سپاه سرافراز یک پیام دارد و آن هم این است که همه ضدانقلاب های داخلی و خارجی بدانند که امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است ملت ایران اجازه تعرض به امنیت خود را نمی‌دهد و متعرضان به امنیت در هر کجای جهان که باشند، قاطعانه مجازات خواهند شد.

امام جمعه خرمشهر با اشاره به افزایش ناحق اجاره مسکن، گفت: مسؤولان در این رابطه تدبیری به خرج دهند و صاحبخانه ها نسبت به مستأجران با نگاه رأفت و لطف رفتار کنند.

عادلپور اظهار کرد: متاسفانه با توجه به پیش‌بینی‌ها برای سیل دوم عملیات ساماندهی رودخانه و لایروبی صورت نگرفته است که ما انتظار داشتیم پس از سیل مدت قبل این اقدامات برای کاهش خسارت‌های احتمالی انجام گیرد.

وی افزود: دولت، مجلس و قوه‌قضائیه به امر مهم لایروبی رودخانه‌ها ورود جدی داشته باشند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار