تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۶۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخلیه پسماند در هورالعظیم و منطقه حفاظت شده میشداغ متوقف شود
   رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان با اشاره به تخلیه زباله های شهر بستان در منطقه حفاظت شده میشداغ و تالاب هورالعظیم گفت: شهرداری بستان مکلف شده تا ۲ ماه آینده محل مناسبی برای دفن زباله ها آماده سازی کند.

علیرضا ری‌شهری  با اشاره به مصوبه نشست اخیر کارگروه پسماند شهرستان دشت آزادگان، بیان کرد: مدفن فعلی زباله های شهر بستان از توابع این شهرستان، از ۱۰ سال پیش در حریم منطقه حفاظت شده میشداغ  و جزیی از تالاب هورالعظیم بوده که ضروری است تخلیه زباله در این محل متوقف و به مکان دیگری تغییر کند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد که شهرداری بستان در ۲ ماه آینده ۲۵ هکتار زمین را به عنوان محل جدید دفن زباله اختصاص و آماده سازی کند.

ری‌شهری اضافه کرد: شهرداری بستان در سال ۱۳۸۶ درخواست ۲۵ هکتار زمین داده اما هیچ مجوزی برای آن صادر نشده و هم اکنون نیز مدفن این شهر غیرقانونی است.

وی با اشاره به پیگیری سال های گذشته در رابطه با مدفن پسماند بستان، ادامه داد: در سال های گذشته اخطاریه هایی برای شهرداران بستان صادر شده اما به دلیل تغییر مدیریت ها این اخطارها با وجود تکرار، به نتیجه نرسیده است.

ری‌شهری درباره روال قانونی پیگیری این تخلف گفت: شکایت در مراجع قضایی باید پس از سه نوبت اخطار به شهرداری انجام شود؛ اخطار اولیه یک ماه پیش برای شهرداری بستان صادر شده که در صورت بی توجهی، پیگیری قانونی ادامه می یابد.

به گفته وی شهرداری بستان تا زمان آماده سازی مدفن جدید پسماند، مهلت یک هفته ای برای ساماندهی وضعیت فعلی درخواست کرده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان ادامه داد:شرایط کنونی مدفن پسماند شهر بستان بسیار نامناسب است و زباله ها بدون دفن بهداشتی، در محل رهاسازی می شود.

وی افزود: پس از تعیین مدفن جدید با شرایط استاندارد، باید محل فعلی از زباله ها پاکسازی شود.

شهر بستان از توابع دشت آزادگان، در جنوب غرب خوزستان قرار دارد. این شهر در حاشیه تالاب هورالعظیم است و منطقه حفاظت شده میشداغ ( مشداخ) در آن واقع است.

هورالعظیم یکی از بزرگ ترین و با اهمیت ترین تالاب های جهان و بازمانده تالاب های بین النهرین است که در مرز ایران و عراق قرار دارد.

منطقه حفاظت شده میشداغ نیز با وسعت حدود ۶۰ هزار هکتار محل سکونت گونه های منحصر بفرد خزنده و آهوی خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار