تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۶۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشاورزان متخلف در آبیاری مزارع با برخورد قانونی مواجه می‌شوند
  مدیر اداره جهاد کشاورزی ایذه گفت: کشاورزانی که مزارع خود را با آب‌ (آلوده )کانال‌های سطح شهر آبیاری می کنند ، با برخورد قانونی مواجه می‌شوند.

مصطفی هنرمندیان اظهار داشت: به رغم آموزش‌ها و جلسات توجیهی برگزار شده برای کشاورزان مبنی بر عدم آبیاری مزارع با آب‌های سطحی کانال‌های سطح شهر، بررسی‌ها مشخص کرد حدود سه هکتار مزرعه برنج در محدوده اطراف شهر ایذه به وسیله آب‌های سطحی آبیاری شده است.

وی افزود: در چندین محل پلاکاردهایی برای جلوگیری از این کار نصب و هشدار داده شد کشاورزانی که از این روش برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند از هرگونه حمایت در زمینه نهاده‌های کشاورزی و تسهیلات بی بهره خواهند بود.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ضمن بیان مخالفت سازمان متبوعش با اینگونه کشت‌ها تصریح کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، برخورد با این کشاورزان به عهده شبکه بهداشت و درمان و اداره محیط زیست است که هماهنگی‌های لازم با این مراجع نیز انجام شده است.

مخالفت کارگروه سلامت و امنیت غذایی ایذه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایذه نیز در همین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲ ماه پیش مسئله کشت محصولات کشاورزی با آب‌های سطحی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ایذه مطرح و همه اعضا خواستار برخورد با این نوع کشت شدند.

دکتر حسین شهولی افزود: کارشناسان بهداشت محیط نیز اطلاعات کافی را در اختیار کشاورزانی که به آنها مراجعه کرده بودند قرار داده و آنها را از این نوع کشت منع کرده بودند.

وی با بیان اینکه برخورد با کشاورزان و هرگونه قلع و قمع احتمالی مزارع آبیاری شده با آب‌های سطحی تنها با دستور قضائی امکان پذیر است، گفت: در جلسه بعدی کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مسئله کشت‌های ممنوعه باز هم مطرح می‌شود تا تصمیم‌های لازم برای برخورد مقتضی و قاطعانه اتخاذ شود.

از شب گذشته انتشار فیلم آبیاری یک مزرعه برنج با آب‌های سطحی (فاضلاب) در شهرستان ایذه، بازتاب‌های منفی زیادی در فضای مجازی به دنبال داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار