تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۴۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک هزارو۸۰۰ مترمربع از زمین‌های پارک ملی کرخه رفع تصرف شد
 رئیس اداره پارک ملی کرخه گفت: با تخریب یک واحد دامداری غیرمجاز در محدوده پارک ملی کرخه ، از یک هزار و ۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی بیشه زار این پارک رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد الوندی افزود: موضوع این پرونده از سال ۱۳۹۳ در حوزه قضائی شاوور در دست رسیدگی بود و بر خلاف تذکرات کتبی و شفاهی مبنی بر غیر مجاز بودن عملیات، متهم اقدام به دیوارکشی و احداث این واحد کرد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های این اداره و صدور رأی قطعی صبح امروز با همکاری کلانتری شاوور از این عرصه رفع تصرف شد.

الوندی ضمن تشکر از رییس دادگاه عمومی و کلانتری شاوور تاکید کرد: اداره پارک ملی کرخه در راستای حفاظت از طبیعت کرخه که در حکم انفال الهی است مصصم بوده و با زمین خواران برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی

رئیس اداره پارک ملی کرخه همچنین با اشاره به بازداشت صیادان غیر مجاز ماهی در این پارک، گفت:: مأموران یگان حفاظت محیط زیست طی گشت آبی در رودخانه کرخه یک گروه صیاد غیر مجازماهی را با ادوات صید غیرمجاز مانند یک دستگاه موتور برق و یک دستگاه الکترو شوکر دستگیر کردند.

محمد الوندی افزود: از متهمان ۱۱۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط شد و با دستور قضائی همه ادوات تا پیگیری نهایی توقیف شد.

وی ادامه داد: صید ماهی در همه آب‌های داخلی خوزستان مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است و این مجوز فقط مشمول صید با تور بوده و استفاده از وسایل و ادوات غیر مجاز از جمله دستگاه‌های برق ممنوع بوده و مشمول پروانه صید نخواهد بود.

پارک ملی کرخه شامل بخش جنوبی و شمالی با وسعت هفت هزار و ۴۷۶ هکتار و منطقه حفاظت شده کرخه با وسعت هشت هزار و ۳۵۲ هکتار است. منطقه حفاظت شده کرخه در سال ۱۳۵۴ و محدوده پارک ملی در سال ۱۳۸۹ به عنوان پارک ملی کرخه تصویب شده است.

پارک ملی کرخه در ۵ کیلومتری غرب جاده ترانزیتی اهواز – شوش قرار گرفته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار