تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۸۴۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل:
کارکنان پایگاه چغازنبیل چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با بیان این که کارکنان این پایگاه حقوق چهارماه نخست سال را دریافت نکرده‌اند گفت: این درحالی است که برخی مطالباتشان از پایان سال گذشته نیز باقی مانده است.

عاطفه رشنویی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت معاش کارکنان پایگاه‌های میراث فرهنگی به ویژه چغازنبیل به عنوان نخستین اثر میراث جهانی ایران اظهار داشت: حقوق کارکنان پایگاه‌های میراث ملی و میراث جهانی جزیی از هزینه حفاظت از این میراث و مهم‌ترین بخش آن است زیرا حفاظت با کیفیت زندگی عامل انسانی، ارتباط مستقیم دارد.
وی ادامه داد: کارکنان در یک سوم از سال علاوه بر دریافت نکردن حقوق، به دلیل واریز نشدن حق بیمه، دفترچه‌های درمانی خود و خانواده‌هایشان را نیز نتوانسته‌اند تمدید کنند.
مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از تفاوت نحوه پرداخت دستمزد کارکنان پایگاه‌های میراث جهانی با سایر بخش‌های سازمان میراث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: حقوق بیشتر کارکنان شاغل در پایگاه چغازنبیل از محل اعتبارات عمرانی پرداخت می‌شود، از آنجا که اعتبارات عموماً در کشور نیمه دوم سال ابلاغ می‌شود لذا از پایان سال مالی عمرانی یعنی تیرماه، تا ابلاغ اعتبار جدید، اعتباری برای واریز حقوق ماهانه کارکنان پایگاه میراث جهانی چغازنبیل وجود ندارد و این مشکل فراگیرتر از پایگاه چغازنبیل و هفت‌تپه است.
وی تاکید کرد: در این میان تفاوتی میان کارکنان بخش کارشناسی و کارکنان بخش کارگری وجود ندارد و به محض اینکه پیگیری مطالبات ما به نتیجه برسد، همه کارکنان از آن بهره‌مند خواهند شد.
به گفته رشنویی، مشکل پرداخت حقوق کارکنان پایگاه چغازنبیل و سایر پایگاه‌های میراث ملی و جهانی کشور نیازمند اصلاح بخش‌هایی از قانون خدمات کشوری و پیگیری بین وزارتخانه‌ای است و در حوزه اختیار مدیریت پایگاه‌ها قرار ندارد با این حال پیگیری های مدیریت پایگاه میراث جهانی چغازنبیل برای وصول مطالبات کارکنان ادامه دارد.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه همچنین با انتقاد از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مستقل در استان خوزستان گفت: متأسفانه دستگاه‌های بیرون از سازمان میراث فرهنگی نیز با وجود جلسات متعدد و قول‌های مساعد حمایت‌های مالی، به مرحله عمل که می‌رسند، وعده‌های خود را فراموش می‌کنند این در حالی است که حمایت از فرهنگ کشور بخشی از مسوولیت‌های مدنی این دستگاه‌ها و وظایف فرهنگی آنهاست.
وی تاکید کرد: زندگی حفاظت‌گران میراث جهانی برای ما مهم‌ترین بخش از زنجیره حفاظت از میراث است و ما به عنوان نماینده این کارکنان پیگیری‌ها برای وصول مطالبات و همچنین اصلاح ساختار پرداخت دستمزد را ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایرنا معبد زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران است که به ثبت جهانی رسیده در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش و ۲۰ کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است.
این سازه در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت.
محوطه باستانی هفت‌تپه در بخش جنوب شرقی شهرستان شوش و در فاصله ۱۵ کیلومتری آن واقع شده است.
این محوطه از اهواز مرکز استان خوزستان ۱۰۰ کیلومتر و از چغازنبیل ۲۲ کیلومتر فاصله دارد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار