تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۷۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:
کاهش ۲۶ درصدی غرق شدگی خوزستان در سال ۹۷
 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در سال ۹۷ تلفات غرق شدگی در خوزستان ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است اما در چهار ماهه اول امسال ۴۸ نفر در استان غرق شدند.

 محمدصادق کریمی کیا ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای اجتماعی خوزستان اظهار کرد: استانداری ۱۶ کارگروه داشت که با ادغام به چهار کارگروه تبدیل شدند.

وی افزود: اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان دبیر کارگروه تخصصی اجتماعی استان است متأسفانه عضو شورای تخصصی برنامه ریزی و توسعه استان نیست و این مسئله باید مورد توجه کارگروه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: متأسفانه به عنوان دبیر کارگروه تخصصی هم دارای حق رأی نیستیم و این مسئله یک نقص جدی است.

کریمی کیا گفت: ترتیب برگزاری جلسات کارگروه‌های زنان، خانواده، فرهنگی و سلامت هر ۱۵ روز یک بار است اما کارگروه سلامت نباید با تأخیر برگزار شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه جدید اجتماعی پس از ادغام افزود: مصوبات این کارگروه به شورای برنامه ریزی استان ارسال می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۶ خوزستان رتبه اول غرق شدگی در کشور بوده است اما با تدابیری که در سال ۹۷ اندیشیده شد از ۱۹۰ نفر به ۱۰۰ نفر رسید.

کریمی کیا گفت: در سال ۹۷ تلفات غرق شدگی ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است اما از ابتدای فروردین امسال به دلیل شرایط سیلاب و پر آب شدن روزها و کانال‌ها در چهار ماهه اول ۴۸ نفر در سطح استان غرق شدند.

وی تأکید کرد: ضرورت دارد به دلیل اهمیت مورد در ادامه تابستان با انجام اقدامات احتیاطی و لازم آمار غرق شدگی در خوزستان کاهش پیدا کند.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار