تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۴۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت درخواست اکتشاف ۳۰۰هزار مترمربع معدن درخوزستان
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان اینکه بیشتر معادن در خوزستان غیرفلزی هستند. گفت: درخواست ۳۰۰ هزارمترمربع اکتشاف معدن در استان از سوی وزارت خانه به سازمان صمت خوزستان داده شده است،

 خداداد غریب پور یکشنبه در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: اولویت اول در بخش معدن این وزارت خانه اکتشاف است و سازمان صمت خوزستان پهنه‌های قابل اکتشاف معدن در استان را به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وزارت صمت اطلاع دهند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌های اقتصادی در استان بیان کرد: یکصد هزار میلیارد ریال پروژه برای توسعه اقتصادی خوزستان در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن افزایش ظرفیت تولید فولاد در استان از ۳.۸ میلیون تن به ۵.۲ میلیون تن است.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: بخش تولید فولاد در خوزستان بخش زیادی از ارز کشور را تأمین می‌کند و در سه ماهه اول امسال میزان تولید فولاد در خوزستان رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان از شرکت‌های موفق در استان و کشور است که شرکت‌های تولیدی محصولات فولادی در استان را به خوبی حمایت می‌کند.

معاون وزیر صمت بیان کرد: پیش بینی شده است که صادرات فولاد از استان تا ۲ ماه آینده افزایش باید.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ادامه داد: در جریان سیل اخیر در استان شرکت فولاد خوزستان بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال به سیل زدگان کمک کرده است، وجود چنین شرکت‌های مهم و موفقی در استان می‌تواند در پیشبرد و توسعه استان بسیار مؤثر باشند.

غریب پور در ادامه با تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر واحدهای قطعه سازی با صنایع بزرگ ادامه داد: اولویت امسال سازمان صمت بومی سازی و استفاده از دانش و فناوری درون کشور در واحدهای صنعتی است.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: لازم است که یک سامانه‌ای توسط سازمان صمت تهیه شود که صنایع بزرگ با واحدهای قطعه سازی آشنا شوند و قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از تولید داخلی تهیه کنند.

دهم تیرماه روز ملی صنعت، معدن و تجارت نامگذاری شده است.

در این آئین از صنعتگران و تولید کنندگان نمونه استان در سال ۹۷ تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار