تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۸۴۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو نوبته شدن مدارس خوزستان
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت :مدارس خوزستان دونوبته می شود.
مهدی رفیعی در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با موضوع بررسی مشکلات آموزش  و پرورش استان با اعلام این خبر افزود :این تصمیم به علت کمبود فضای آموزشی و معلم در استان اتخاذ شده است.  

وی با بیان اینکه کمبود معلم از مشکلات خوزستان در حوزه تعلیم و تربیت است ادامه داد : در خوزستان ما نیاز به ۱۱ هزار معلم داریم که بنایت  با جذب معلمان  حق التدریسی ،تربیت معلم و آزمون کمبود معلم در  استان  جبران شود.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان هدف معلمان و حوزه آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان مومن ، تلاشگر و منضبط بیان کرد و اظهارداشت : خوزستان در مسابقات مختلف کشوری از جمله قرآن و عترت همیشه دارای مقام های برتر می باشند.

رفیعی با اشاره به اینکه ممکن است مشکلات آموزش و پرورش استان تا چهار سال آینده ادامه داشته باشد ،گفت :باید مشکلات حوزه تعلیم و تربیت استان را با نگاه ملی بررسی کرد.

وی یکی از اولویت آموزش و پرورش را حل مطالبات ود دغدغه های معلمان دانست و افزود :به علت کمبود بودجه هنوز برخی مطالبات  و  ۶ماه حق التدریسی فرهنگیان پرداخت نشده است.

رفیعی ادامه داد : به علت گرمای شدید در خوزستان انتقال فرهنگیان به سایر مناطق کشور افزایش یافته و همین یکی از علت های کمبود معلم در خوزستان می باشد.

وی اظهارداشت : با پرداخت حق مناطق جنگی و ایجاد محدودیت در انتقال فرهنگیان در تلاش هستیم از خروج معلمان از استان جلوگیری کنیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی هم از کمبود معلم در مدارس استان انتقاد کرد.

سید راضی نوری گفت : با پیگیری های مستمر مسئولان و مجلس شورای اسلامی دولت مجوز جذب 25 هزار نفر در آموزش و پرورش را صاد کرد.

وی ادامه داد :  مجمع نمایندگان استان پیگیر مشکل کمبود معلم و موضوعات آموزش و پرورش می باشد .

رئیس مجمع دانش آموزان خوزستان نیز گفت : یکی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در استان کمبود معلم می باشد.

احمد جاسمی نژاد افزود : یکی از دغدغه های دانش آموزان خوزستانی کمبود فضای آموزشی ایمن می باشد./صدا و سیما


:
:
:
آخرین اخبار