تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۷۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۱۰۰ بازمانده از تحصیل در خوزستان به چرخه آموزش بازگشتند
 معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به آغاز طرح بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در سال گذشته گفت: هزار و صد دانش آموز بازمانده از آموزش طی یک سال گذشته با همکاری استانداری و آموزش و پرورش استان به کلاس درس بازگشتند.

علی حسین حسین زاده دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه دخترانه ۲۴ کلاسه در اهواز با اشاره به اینکه طرح حمایتی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان در چند مرحله در حال انجام است بیان کرد: جذب و نگهداشت از جمله مراحل کلیدی این طرح حمایتی است، به این معنا که پس از بازگشت این دانش آموزان به چرخه تعلیم و تربیت حمایت از آنها همچنان ادامه پیدا می‌کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: توسعه متوازن یکی از اساسی‌ترین مفاهیم در حوزه مدیریت اجرایی کشور است، رسیدن به این مهم تنها از طریق بسترسازی برای برقراری عدالت آموزشی محقق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جامع بورسیه تحصیلی دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان؛ اظهار داشت: در این طرح یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز مناطق کم برخوردار روستایی و عشایری و همچنین دانش آموزان مدارس سیل زده پس از برگزاری آزمون هماهنگ، بورس تحصیلی ۱۰ میلیون ریالی دریافت کردند، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اجرای این طرح نقش به سزایی در ارتقای شاخص‌های کیفی دانش آموزان این مناطق داشته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه این آئین گفت: سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش کشور فصل مشترک جامعه تعلیم و تربیت است که عملی شدن این سند بدون توجه به خلاقیت و تفکرمحوری محقق نمی‌شود.

مهدی رفیعی با اشاره به اینکه توسعه جامعه مرهون پیشرفت آموزش و پرورش آن جامعه است؛ گفت: توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یک جامعه بدون توجه به شاخصه‌های کیفی نظام تعلیم و تربیت امری ناممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه آگاه سازی مردم جامعه در خصوص اهداف عالی تعلیم و تربیت از ضرورت‌های برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت است؛ اظهار داشت : مسائل آموزش و پرورش باید به دغدغه آحاد جامعه تبدیل شود، همه مردم جامعه باید به نوعی درگیر مسائل تربیتی شوند، هم افزایی مردم می‌تواند راهگشای نظام تعلیم و تربیت در بسیاری از مشکلات باشد.

رفیعی گفت: استان خوزستان دارای رتبه دوم کشوری در حوزه جذب مشارکت خیران مدرسه ساز است، بسیاری از چالش‌های آموزش و پرورش در حوزه فضاهای آموزشی با مشارکت خیران برطرف شده است.

در خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار