تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۴۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان در حال ساخت است
نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: بزرگترین باغ‌ موزه دفاع مقدس استان خوزستان با پیگیری‌های مسئولان استانی و درخواست‌های مردم شریف استان در حال ساخت است.
جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان هندیجان امروز با حضور امام‌ جمعه فرماندار، حسین نجفی نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

حسین نجفی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که به نمایندگی از مدیرکل بنیاد استان خوزستان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های ‌دفاع مقدس شهرستان هندیجان شر‌کت کرده بود در سخنانی اظهار داشت: بزرگترین باغ‌ موزه دفاع مقدس استان خوزستان با پیگیری‌های مسئولان استانی و درخواست‌های مردم شریف استان در حال ساخت بوده و مقدمات این باغ‌ موزه بعد از هشت سال طرح مطالعاتی در حال اجرا است. بعد از 30 سال در حوزه دفاع مقدس در استان خوزستان شاهد یک اتفاق خوشایند برای مردم این خطه هستیم.

وی افزود: باغ‌ موزه آبادان از بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و همان روایت واقعی آبادان در زمان جنگ است که به موزه تبدیل ‌شده است .

نماینده بنیاد حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: در سیل اخیر خوزستان نیروهای مسلح در کنار مردم مانند زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس به کمک همدیگر شتافتند و بزرگ‌ترین خدمات و بالاترین ارزش‌ها از خود نشان دادند.

وی گفت: خاطرات و روایت‌گریهای رزمندگان میراث گران ‌بها هستند که باید گنجینه‌هایی که در سینه آن‌ها وجود دارد استخراج کرده و به نشر آن‌ها کمک کنیم؛ برای ایجاد موزه دفاع مقدس و نقش مردم در آن دوران گامی مؤثری برداشتیم که به جمع‌آوری خاطرات در غالب تاریخ شفاهی از ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در آن دوران می توان یاد کرد.

نجفی عنوان کرد: باید 5 کمیته شورای حفظ آثار شهرستان هندیجان فعال گردند و در هفته دفاع مقدس از پیشکسوتان عرضه ایثار و شهادت این یادگاران 8 سال دفاع مقدس در شهرستان به نحوه که در دستورالعمل آمده تقدیر به عمل آید.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار