تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۸۵۳۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیزده ایالت آمریکا از دولت ترامپ شکایت کردند
  سیزده ایالت آمریکا دولت ترامپ را در ارتباط با کاهش مجازات خودروسازانی که قوانین محیط زیستی را رعایت نمی کنند، در دادگاه به نقض قانون متهم کردند.

به گزارش تارنمای خبری هیل، 13 ایالت آمریکا با هدایت دادستانان ایالت های کالیفرنیا و نیویورک از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شکایت کردند که قانون مربوط به کاهش آلایندگی خودروها را که در دوره باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور تصویب شده بود، نقض کرده است.

براین اساس، دولت ترامپ مقرراتی را وضع کرده که جریمه شرکت های خودروسازی برای تخلف از استانداردهای آلایندگی مربوط به قانون جاری را تا نزدیک به یک سوم کاهش می دهد.

ترامپ از زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 منتقد سرسخت مقررات سختگیرانه در ارتباط با حفظ محیط زیست بوده و در یکی از اولین تصمیم های دوران ریاست جمهوری خود، از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد.

آمریکا در زمان اوباما به این توافق که در سال 2015 به امضای نزدیک به 200 کشور جهان رسید، پیوسته بود و ترامپ از این توافق انتقاد کرده است.

ترامپ منکر گرمایش جهانی و تاثیر فعالیت های انسان روی اقلم و شرایط آب و هوایی کره زمین است و از همین رو با کاهش مصرف سوخت های فسیلی مخالفت می کند.

بسیاری از ایالت های آمریکا به شدت از خروج ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس انتقاد کرده و برخی قوانینی را تصویب کردند که به رغم قوانین فدرال ایالات متحده، مفاد این توافق را در حیطه آن ایالت اجرا می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار